نیوز سیتی!
26 آبان 1402 - 17:53

جهاد تبیین سلاح کوبنده جنگ رسانه‌ای

امام جمعه فردیس گفت: امروز در دنیا جنگ رسانه بر جنگ نظامی مقدم است. جنگ نظامی را با جنگ رسانه ای پیش می‌برند‌ رسانه ها یکی از مهمترین ابزار شکل دهنده افکار عمومی هستند و می‌توانند با اخبار جعلی روحیه شکست‌ناپذیر را بشکنند. امروز جهاد تبیین یک ضرورت انکارناپذیر است.‌

به گزارش خبرگزاری فارس از فردیس، حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی، امام جمعه فردیس، در خطبه های امروز نماز جمعه این شهرستان، با تاکید بر لزوم قضاوت عادلانه، اظهار کرد: قضاوت ناعادلانه امروز در دنیا مبتلا به است. یکی از مسائلی که موجب آسیب و ضربه زدن به کشور و ایجاد ناامنی می‌شود، این است که هر خبری را شنیدیم باور کنیم و در مورد آن بدون تحقیق قضاوت کنیم.

وی با بیان اینکه سواد رسانه اقتضا می‌کند هرخبری را شنیدیم،  تحلیل کنیم؛ درستی آن را جستجو کنیم و در مورد آن  زود قضاوت نکنیم،‌ افزود: امروز در دنیا جنگ رسانه بر جنگ نظامی مقدم است. جنگ نظامی را  با جنگ رسانه ای پیش می‌برند‌ رسانه‌ها یکی از مهمترین ابزار شکل دهنده افکار عمومی هستند و می توانند با اخبار جعلی روحیه شکست‌ناپذیر را بشکنند.

این مقام مسؤول اضافه کرد: رژیم سفاک صهیونیستی در فلسطین تجاوز کرده  اما  فقط با جنگ رسانه‌ای در اذهان عمومی جای جلاد را با مظلومین فلسطین جابجا می‌کند. آنها می‌گویند که ما در حال دفاع از خود هستیم در حالیکه متجاوز حق دفاع ندارد.

وی یادآور شد: اگر سواد رسانه‌ای نداشته باشیم دچار اشتباه می‌شویم؛  مهمترین سلاح معاویه علیه علی بن ابیطالب(ع) جهل سپاه علی (ع) بود. معاویه با شایعه پراکنی و نشر اخبار دروغ باعث شد مردم در مقابل علی قرار گرفتند. سال گذشته در ایام اغتشاشات آنچه بیشتر در آتش اغتشاشات می‌دمید، شبکه‌های مجازی بودند.‌

حسینی با اشاره به فوت آرمیتا گراوند در مترو، گفت: دختر خانمی به هر دلیلی یا بیماری در مترو روی زمین افتاد و فوت کرد،  پدر و مادرش هم این موضوع را تأیید کردند. اما عده ای نانجیب که از اغتشاشات سال گذشته درس نگرفته اند، تمام جنایات در غزه را با فوت  این دختر برابر می‌کنند. پس باید بصیرت داشته باشیم و  دشمن شناس باشیم.

وی با بیان اینکه باید دقت کنیم فضای مجازی ما را به جان هم نیاندازد و حواسمان باشد ادعای دشمنان و اخبار کذب آنها را باور نکنیم، بیان کرد: برخی‌ها هر چه بی بی سی می‌گوید،  مطرح می‌کنند و معتقدند وقتی حماس  در بیمارستان مستقر می‌شود، سلاح و اسرا را آنجا نگه می‌دارد، پس حمله به بیمارستان حق اسرائیل است. در حالیکه نتانیاهو هم اقرار کرد که ما فکر می‌کردیم اینطور است اما چیزی در بیمارستان نبود. چرا هر چه دشمن می‌گوید باور می‌کنید؟

ضرورت جهاد تبیین  

خطیب جمعه فردیس بر لزوم جهاد تبیین تاکید و خاطرنشان کرد: بر همه مومنین به ویژه جوانان، نوجوانان، دانشجویان و فرهیختگان لازم است که  در جهاد تبیین کمک کنند. جبهه مقاومت را تبیین و قساوت های دشمنان را برملا کنند. اخبار رسانه‌ها در روحیه و اراده مردم تاثیرگذار است.  باید جنایات آنها روشن و مظلومیت جبهه مقاومت بیان شود. دشمن با هجمه رسانه ای می‌خواهد اراده مردم قهرمان غزه را بشکند و آنها را تسلیم کند. اما همانطوز که سید مقاومت سید حسن نصرالله گفت؛ نگاه و چشمتان باید به میدان مقاومت باشد نه به اخبار جعلی که مطرح می‌شود. 

وی با اشاره به شرایط سخت مردم غزه، گفت: مردم غزه در وضعیت تأسف‌باری هستند آب، دارو، غذا و غیره کم است و  وضعیت بسیار سخت و ناراحت کننده است. همه دانند جبهه مقاومت مشرف بر اوضاع است. دست برتر دست ‌جبهه مقاومت است و هیچ اراده ای برای تسلیم شدن و عقب نشینی  ندارد و تنها راه پیروزی  هم راه مقاومت  است.

طوفان الاقصی و خساراتش به اسرائیل

حجت الاسلام حسینی به خسارات جبران ناپذیر طوفان الاقصی به رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: اولین ضربه غیرقابل ترمیم به حیثیت اطلاعاتی رژیم صهیونیستی  بود. وقتی پس از  اشغال بیمارستان الشفا و جنایاتش در بیمارستان شفا،کانال ۱۳ اسرائیل گفت که این یک شکست مرگبار برای اسرائیل است برخلاف انچه پیش بینی می‌شد بیمارستان شفا خالی از هر چیزی  است. این را نتانیاهو هم اقرار کرد.

وی افزود: خسارت دیگر ضربه مهلک به حیثیت نظامی رژیم سفاک اسرائیل است  که ادعا می‌کرد ارتش اول در منطقه و ارتش چهارم در دنیاست در حالیکه ۴۰ روز است در مقابل نوار غزه متوقف شده است. ارتشی که ۶۰۰ تانک دارد و  حدود ۲۰۰ تانکش  در این جنگ از بین رفت. همچنین به ادعای کارشناسان اسرائیلی این جنگ روزی حداقل ۲۵۰ میلیون دلار برای اسرائیل هزینه دارد. 

امام جمعه فردیس یادآور شد: نفرت بین المللی و مهاجرت معکوس اسرائیلیان به سایر کشورها از دیگر خسارات طوفان الاقصی بر رژیم صهیونیستی است.‌

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1575409

مهمترین اخبار ایران و جهان: