نیوز سیتی!
03 دی 1402 - 15:00

بهزیستی کرمانشاه ۳۸ خانواده را صاحب فرزند کرد

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: امسال تعداد ۳۸ فرزند به خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی واگذار شده است.

بهزاد شهبازی، مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، با اشاره به ارائه ۵۲ مأموریت در حوزه آسیب‌های اجتماعی به جامعه هدف، اظهار کرد: این خدمات عمدتا حول محور صیانت از خانواده، کاهش آسیب و ارائه خدمات تخصصی به توانخواهان است.

وی با اشاره به پیگیری جدی بحث حمایت از خانواده‌های دارای فرزند چند قلویی، ادامه داد: خانواده‌های دارای فرزند سه و چهار قلو بدون هیچ شرطی تحت حمایت‌های مستمر و غیرمستمر قرار می‌گیرند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه خدمات مستمر به خانواده‌های دارای فرزند سه‌ قلو و چهار قلو را در قالب پرداخت مستمری ماهیانه تا پایان سن ۶ سالگی به فرزندان عنوان کرد و افزود: خدمات غیرمستمر هم شامل دادن شیرخشک، پرداخت ودیعه مسکن، وام اشتغال به سرپرست خانوار و فعالیت‌هایی در راستای حمایت از بهداشت روانی مادر و فرزند است.

وی گفت: زوجینی که فرزند دو قلو دارند اگر دهک درآمدی آن‌ها زیر هفت باشد، شامل خدمات ذکر شده، می‌شوند.

*ورود فرزندان بهزیستی به خانواده‌ها آسان شد

شهبازی در توضیح خدمات بهزیستی به زوجین نابارور، گفت: زوجینی که فرزند ندارند و با انجام اقدامات ناباروری هم به هر دلیل صاحب فرزند نشده، می‌توانند از فرزندخواندگی بهره ببرند.

وی از هموار شدن مسیر برای واگذاری فرزند سخن گفت و افزود: د ختران یا زنان مجرد و همچنین خانواده‌هایی که فرزند دارند ولی تمایل به داشتن فرزند دیگری دارند؛ سه اولویت اصلی برای واگذاری فرزند است. 

شهبازی از متقاضیان فرزندخواندگی خواست، در سامانه فرزندخواندگی سازمان بهزیستی کشور ثبت‌نام کرده تا مشاورین و مددکاران با آن‌ها ارتباط بگیرند و بعد از گذراندن یک‌سری مقدمات کوتاه؛ فرزند خود را تحویل بگیرند.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۳۸ فرزند به خانواده‌های متقاضیان واگذار شده است، افزود: نگاهی که در گذشته به مقوله فرزندخواندگی بود در سال‌های اخیر بسیار تغییر کرده و روز به روز اقبال به داشتن فرزندخواندگی بیشتر می‌شود.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1614397

مهمترین اخبار ایران و جهان: