نیوز سیتی!
25 مهر 1402 - 12:52

کمک هزار میلیارد تومانی دولت سیزدهم به زیرساخت های معادن طبس

فرماندار ویژه طبس گفت: دولت سیزدهم هزار میلیارد تومان به زیرساخت‌های معادن این شهرستان کمک کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس ، علی اکبر رحیمی، فرماندار ویژه این شهرستان  شامگاه (۲۴ مهرماه) در دیدار با خبرنگاران مرکز  خراسان جنوبی اظهار کرد: در شهرستان طبس از ابتدای استقرار دولت سیزدهم بسیاری از پروژه‌های تعطیل و نیمه‌تمام به فعالیت صد در صد رسید.

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس ادامه داد: یکی از این پروژه‌ها کارخانه کُک است از افتخارات شهرستان طبس محسوب می‌شود و باتری 5 و 6 آن با صد در صد ظرفیت تولید خواهد داشت و 450 هزار تُن تولید کُک در شهرستان خواهیم داشت.

وی در ادامه گفت: سه کارخانه کُک در ایران است که یکی در طبس وجود دارد و توسط جوانان طبسی باتری 3 و 4 و 5 و 6 آن راه افتاده است و همه از آن حمایت خواهیم کرد و اکنون در این کارخانه 350 نفر مشغول به کار هستند و می‌تواند 10هزار میلیارد تومان چرخش مالی داشته باشد.

رحیمی با بیان اینکه هزار میلیارد تومان دولت سیزدهم به زیرساخت‌های معادن طبس کمک کرده است، افزود: یکی از مهم‌ترین مطالبه‌های چندین ساله بحث جاده معادن بود که در حال احداث است و امیدواریم سال آینده 20 کیلومتر آن به بهره‌برداری برسد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس با اشاره به حوزه مسکن گفت: در شهرستان طبس در حال حاضر هفت هزار مسکن در دست ساخت است و 56 واحد به بهره‌برداری رسیده است و شهرستان طبس در زمینه واگذاری زمین در استان رتبه اول دارد.

وی در خصوص حوزه راه‌های طبس عنوان کرد: طی یک ماه گذشته بحث 51 کیلومتر باند دوم با اعتبار یک هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار در دستور کار قرار گرفته است و از برکات نظام است.

رحیمی به توسعه بیمارستان طبس اشاره کرد و افزود: در این زمینه معادن طبس به میدان آمده‌اند و 40 میلیارد تومان جهت افزایش و توسعه این بیمارستان به 150 تختخواب کمک کرده‌اند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس با اشاره به بحث توسعه عشق‌آباد و دستگردان این شهرستان گفت: سال گذشته اعتباری بالغ بر 800 میلیارد تومان تخصیص دادیم و 50 درصد سطح آسفالت شهرستان را به روستاهای محروم اختصاص دادیم.

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1540853

مهمترین اخبار ایران و جهان: