نیوز سیتی!
25 مهر 1402 - 01:40

ادعای رسانه‌‌ها در خصوص برخورد نفتکش ترکیه با مین

منابع خبری مدعی برخورد یک نفتکش ترکیه با مین‌های دریایی در آب‌های اوکراین شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری عصر دوشنبه به وقت تهران مدعی شدند که یک فروند نفتکش ترکیه در آب‌های اوکراین با مین دریایی برخورد کرده و منفجر شده است.

به گزارش منابع خبری، شرکت امنیتی «آمبری» اعلام کرد که این حادثه عصر یکشنبه در کشتی «علی نجفوف» رخ  داد. اوکراین اعلام کرده که این نفتکش قبل از ورود به آبراه «بیسترو» در دریای سیاه بر اثر انفجار آسیب دیده است.

بر اساس این گزارش، نفتکش برای تخلیه بار به سمت یکی از بنادر اوکراین در رودخانه «دانوب» در حرکت بود. خدمه این کشتی در این حادثه آسیبی ندیده‌اند. این کشتی با پرچم «لیبریا» با مین دریایی برخورد کرده است. شرکت امنیتی آمبری اعلام کرد که کشتی علی نجفوف در سمت راست کشتی و مخازن بالا آسیب دیده است.

این شرکت در بیانیه خوداعلام کرد  که ۲ یدک کش با پرچم اوکراین از بندر «ویلواک» به سمت کشتی علی نجفوف حرکت کردند. گفته می‌شود این کشتی روز دوشنبه با اسکورت یدک‌کش‌ها برای تعمیر به سمت اوکراین حرکت می‌کرد.

چندی قبل، رسانه‌ها  گزارش کردند که نیروهای مسلح ترکیه نظارت خود بر تنگه «بسفر» را به دلیل احتمال انفجار مین‌های سرگردان افزایش داده‌اند.

روزنامه «ملیت» نوشت که نیروهای مسلح ترکیه کنترل بر تنگه بسفر را به دلیل جابجایی مین‌های سرگردان در دریای سیاه افزایش داده‌اند به نوشته ملیت، وضعیت این تنگه توسط هواپیماهای گشت دریایی، بالگردها و پهپاد‌ها و همچنین از طریق دریا با کمک مین‌هاروب‌ها و کشتی‌های گشت کنترل می شود. تنگه بسفر نیز با استفاده از سامانه‌های نظارتی الکترواپتیکال کنترل می‌شود.

ترکیه با روسیه و اوکراین در دریای سیاه هم مرز است. دریای سیاه برای حمل و نقل غلات، نفت و محصولات نفتی بخش  مهمی است. اوکراین و روسیه یکدیگر را به مین گذاری در دریای سیاه متهم می‌کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1540397

مهمترین اخبار ایران و جهان: