نیوز سیتی!
24 مهر 1402 - 07:35

تشدید گشت‌ها و پایش‌های زیست‌محیطی در طبیعت مازندران

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران با بیان اینکه اوج حضور پرندگان مهاجر را طی آذر و اواخر بهمن ماه در استان خواهیم داشت، گفت: باتوجه به بحث حضور پرندگان مهاجر پایش‌ها را در دستور کار داریم و تیم‌های گشتی ما فعال است.

مسلم آهنگری فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری، اظهار کرد: پیش قراولان پرندگان مهاجر از شهریور ماه وارد استان شدند و در طبیعت استان حضور دارند.

وی گفت: انتظار داریم با سرمای هوا در عرض‌های بالای جغرافیایی شاهد حضور پرندگان مهاجر در استان باشیم؛ پرندگانی که همه ساله مهمان طبیعت مازندران می‌شوند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران با بیان اینکه اوج حضور پرندگان مهاجر را طی آذر و اواخر بهمن ماه در استان مازندران خواهیم داشت که البته باتوجه به شرایط متفاوت خواهد بود، تصریح کرد: با توجه به بحث حضور پرندگان مهاجر پایش‌ها را در دستور کار داریم و تیم‌های گشتی ما فعال است.

آهنگری اضافه کرد: محیط‌بانانی که برای کمک به کوهستان طی ایام گاوبانگی حضور داشتند را باتوجه به پایان فصل گاوبانگی به مناطق تالابی و دشتی استان انتقال دادیم و گشت و پایش را تشدید کردیم.

وی خاطرنشان کرد: پرندگان مهاجر به‌خاطر زیستگاه و غذا به ما پناه آوردند و ما باید میزبانان خوبی برای پرندگان باشیم.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران گفت: طی این ایام پرندگان آبزی و کنار آبزی مهمان طبیعت مازندران می‌شوند که بهترین مکان برای میزبانی از آنان زیستگاه‌ها و تالاب‌های مازندران هستند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1539353

مهمترین اخبار ایران و جهان: