نیوز سیتی!
29 آبان 1402 - 16:58

تاکید چین بر همکاری با روسیه برای ثبات جهانی

رئیس جمهور چین روز دوشنبه در پیامی به اجلاسیه گفتگوها بین احزاب حاکم روسیه و چین، گفت که پکن آماده است تا از طریق همکاری با مسکو، ثبات بیشتری در جهان به ارمغان بیاورد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بعد از اظهارات «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور فدراسیون روسیه درباره تقویت روابط با چین، رئیس دولت پکن نیز بر آمادگی برای افزایش همکاری‌ها با مسکو خبر داد.

«شی جین‌پینگ» رئیس جمهور چین امروز (دوشنبه) در پیامی به اجلاسیه گفتگوها بین احزاب حاکم روسیه و چین، گفت که پکن آماده است تا از طریق همکاری با مسکو، ثبات بیشتری در جهان به ارمغان بیاورد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، شی در این‌باره توضیح داد: «چین آماده همکاری با روسیه برای استفاده از روند تاریخی [دو کشور] برای توسعه و تحکیم روابط روسیه و چین بر اساس حسن همجواری ابدی، تعامل راهبردی جامع و همکاری متقابل سودمند است».

وی ضمن اشاره به اینکه سال ۲۰۲۴ میلادی هفتاد و پنجمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین چین و روسیه است، افزود: «[ما آماده‌ایم] برای ارتقای توسعه و اعتلای هر دو طرف و آوردن ثبات و انرژی مثبت بیشتر به جهان با روسیه همکاری کنیم».

از سوی دیگر، رئیس جمهور روسیه نیز در پیامی به این اجلاسیه، گفت که دولت‌های پکن و مسکو در حال هماهنگی تلاش‌هایشان برای حل مهمترین مشکلات بین‌المللی هستند. (جزئیات بیشتر)

پیش از این نیز نایب رئیس کمیسیون نظامی مرکزی حزب حاکم چین گفته بود که پکن آماده است تا با فدراسیون روسیه در حوزه‌های امنیتی و حفظ ثبات راهبردی همکاری کند.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1579009

مهمترین اخبار ایران و جهان: