نیوز سیتی!
28 آبان 1402 - 22:32

دستور آماده‌باش مدیریت بحران البرز در پی هشدار نارنجی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با اشاره به هشدار هواشناسی نارنجی بر آماده باش تمامی مدیران و فرمانداران برای مقابله با مشکلات احتمالی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، مهدی مهرور، مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز، شامگاه یکشنبه در جمع اصحاب رسانه، گفت: با توجه به هشدار هواشناسی سطح نارنجی ضرورت هماهنگی کامل در جهت مقابله با هرگونه حادثه احتمالی در راستای فراهم نمودن اتخاذ تمهیدات و تدابیر لازم (پاسخگویی سریع به حوادث، کنترل، پایش و اقدامات پیشگیرانه) و بمنظور حفظ آمادگی و استفاده از تمام ظرفیت‌های ممکن اقدامات بایسته توسط فرمانداران و اعضای ستاد بحران در شهرستان‌ها الزامی است.

وی افزود: حضور فرمانداران در شهرستان و حفظ آمادگی اعضاء ستاد مدیریت بحران شهرستانها به منظور مقابله با جاری شدن سیل در رودخانه ها و مسیلهای فصلی، رعد و برق، وزش باد شدید، ریزش سنگ ، رانش کوه ، لغزندگی و کاهش دید در جاده های کوهستانی و یا هرگونه حادثه احتمالی ضروری است.

وی بر ایجاد هماهنگی فی ما بین نیروی انتظامی ، دستگاههای امدادی ، ایمنی ، خدماتی و نیروهای مردمی تاکید کرد.

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز همچنین بر انجام اقدامات بازدارنده و بلادرنگ از جمله صدور پیش آگاهی از طریق رسانه های محلی و مسئولین محلی برای ساکنین مناطق تحت تاثیر شهری و روستایی بالاخص کشاورزان ، دامداران ، عشایر و حاشیه نشینان رودخانه ها تاکید کرد.

مهرور بر عدم تردد از محلهای پر خطر، اسکان، چادر زدن و توقف در بستر و حریم رودخانه ها، مکانهای مرتفع و تپه ها، زیر درختان، سیم برق هوایی، لوله ها، فنس های فلزی و پهنه های آبی، پرهیز از صعود به ارتفاعات، اقدامات لازم برای حفظ محصولات کشاورزی،کنترل دما و رطوبت و تهویه درگلخانه ها، مرغداریها و دامداریها و همچنین خودداری از چرای دام در مراتع و دامنه کوهها انجام شود. 

وی بر خودداری از تردد و سفرهای غیر ضروری به ویژه در جاده های کوهستانی و دامنه های پرشیب به دلیل احتمال ریزش سنگ و بهمراه داشتن تجهیزات لازم و ضروری سفر از جمله لوازم گرمایشی ، البسه ، پتو ، کمک های اولیه ، برف پاک کن ، به همراه داشتن وسایل ارتباطی و ... پیش بینی مکانهای امن جهت اسکان موقت ( تا رفع شرایط اضطراری ) تاکید کرد.

7- حفظ آمادگی مراکز درمانی و پایگاههای امدادی.

وی بر حفظ آمادگی شرکت های خدماتی (آب و فاضلاب شهری وروستایی، برق، گاز، تلفن همراه و ثابت و آب منطقه‌ای) برای شرایط احتمالی تاکید کرد.

مهرور گفت: حضور شهرداران در محل کار و بخشداران در بخش محل خدمت حفظ آمادگی ستاد مدیریت بحران شهرداری‌ها الزامی است.

 اتخاذ تمهیدات لازم توسط جهاد کشاورزی استان و شهرستان‌ها جهت کشاورزان، دامداران و تولید کنندگان مرتبط برای جلوگیری از خسارت‌های ناشی از سرمازدگی به بخش کشاورزی و... الزامی است.

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1578097

مهمترین اخبار ایران و جهان: