نیوز سیتی!
29 آبان 1402 - 13:35

بسیج انقلاب اسلامی را در پیچ و خم‌های گوناگون بیمه کرد

جانشین فرمانده سپاه تهران بزرگ گفت: بسیج موجب بیمه‌شدن انقلاب اسلامی ما در پیچ و خم های گوناگون در 45 سال گذشته شد و باعث بیمه‌شدن کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمود توکلی امروز در آیین یکصد هزار خدمت در هزار نقطه توسط هزار گروه جهادی تخصصی - فنی بسیج اصناف که به مناسبت هفته بسیج برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته بسیج، اظهار داشت: رویداد بسیج به نفس گرم حضرت امام (ره) اتفاق افتاد و باعث بیمه شدن انقلاب اسلامی ما در پیچ و خم های گوناگون در 45 سال گذشته شد و مملکت را از سراشیبی ها خارج کرد و باعث بیمه‌شدن کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی شد. 

جانشین فرمانده سپاه تهران بزرگ اظهار داشت: در آستانه هفته بسیج قرار داریم حضرت امام (ره) در 4 آذر ماه 1359 و چند ماه پس از اینکه عراق به ایران حمله کرد فرمان تشکیل بسیج را صادر فرمودند، در شرایط خاصی که ما در دفاع مقدس درگیر بودیم و نیروهای نظامی ما به دلایل مختلف دچار مشکلات عدیده ای بودند. ارتش، نیروی انتظامی و سپاه و کمیته ها همه دارای مشکلات داخلی، کمبود نیرو و سوء مدیریت بودند امام با یک دوراندیشی حکیمانه، فرمان تشکیل بسیج را صادر فرمودند. 

وی بیان داشت: شجره طیبه بسیج علاوه بر اینکه در صحنه‌های دفاعی و امنیتی طی سال‌های دفاع مقدس و اتفاقات اوایل انقلاب در برقراری نظم در سرحدات مرزی و بویژه در کردستان بسیار نقش آفرین بود و روزها و سال های دفاع مقدس را با اخلاص و فداکاری مدیریت و پشت سر گذاشت روز به روز به شاخه های این شجره طیبه افزوده و بر برگ و بار آن اضافه شد. هر روز در عرصه جدیدی بسیجان ورود کردند و هر روز بارهای بر زمین مانده جدیدی را بر دوش کشاندند و در عرصه های مختلف نقش آفرین شدند. 

توکلی بیان داشت: بنابراین امروزه به توفیق الهی، هیچ عرصه‌ای نیست که بسیج در آن حضور موثر نداشته باشد. از میدان‌های بسیار پچیده در حوزه علم و فناوری، اقتصاد، بازار تا موضوعات مربوط به سلامت، بهداشت، دفاع، امنیت، اطلاعات بسیج نقش های بسیار متکثری را عده دار شده است و در این مسیر مشکلات فراوانی را حل کرده است و امروز ما باید به عنوان بسیجی به خودمان افتخار کنیم که خداوند به ما توفیق ارزانی داشته که در سایه این شجره طیبه مشغول فعالیت و خدمت رسانی هستیم. 

جانشین فرمانده سپاه تهران بزرگ  اظهار داشت: امروز نیز در غالب این آیین و همایش گرامیداشت شهید، رزمایشی را برای خدمت رسانی در کشور و تهران بزرگ طراحی کرده اند که از امروز فعالیت این رزمایش آغاز می شود.

وی افزود: با آغاز به کار گروه‌های جهادی، این گروه‌ها به کمک مردم می‌شتابند و دست زمین افتادگان را می‌گیرند و آن ها را بلند می‌کنند و لذا از امروز شاهد خدمات جهادی توسط این گروه ها خواهیم بود و امیدواریم خداوند توفیق بفرماید تا ذیل پرچم مقدس و فرهنگ نورانی و فرهنگ ناب بسیجی خدمت گزار مردم، دین و مملکتمان باشیم. 

پایان پیام/  

منبع: فارس
شناسه خبر: 1578697

مهمترین اخبار ایران و جهان: