نیوز سیتی!
27 مهر 1402 - 01:10

کمک ۱۰ میلیارد تومانی ایرانی‌ها به مردم غزه و افغانستان

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: عمده فعالیت داوطلبان جمعیت هلال احمر در چند صباح گذشته، چه در حوزه زلزله افغانستان و چه در راستای کمک به مردم غزه، ارائه و جمع آوری کمک‌های مردمی بوده است.

وحید سلیمی رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص حمایت این سازمان از مردم مظلوم غزه گفت: متأسفانه همانطور که مطلع شدید رژیم صهیونیستی، بیمارستان غزه را مورد هدف قرار داد و صدها تن از کادر درمان رو به شهادت رساند. جمعیت هلال احمر و اساساً جمعیت‌های ملی و صلیب سرخ در سراسر دنیا در راستای خدمات بشر دوستانه به صورت بی‌طرفانه و بی‌غرضانه تشکیل شده‌اند.

وی در ادامه درباره حمله اسرائیل به بیمارستان غزه بیان کرد: رد کردن خط قرمزها و مورد اصابت قرار دادن کادر درمان اصلاً قابل توجیه نیست.

سلیمی درخصوص تجمع کادر پزشکی و پرستاری ایران در میدان فلسطین شهر تهران عنوان کرد: امروز کادر درمان و جمعیت هلال احمر در تهران دور هم جمع شدند و به صورت خودجوش در راستای محکومیت این حرکت رژیم صهیونیستی مردم فلسطین را همراهی کردند. همچنین بسیاری از داوطلبان، پزشکان و پیراپزشکان هلال احمر اعلام امادگی کردند و در صورت فراهم شدن شرایط به غزه اعزام خواهند شد.

وی در پاسخ به این پرسش که تا کنون ایران چه اقداماتی برای حمایت‌ بیشتر کادر پزشکی غزه انجام داده است، گفت: عمده فعالیت داوطلبان جمعیت هلال احمر در چند صباح گذشته چه در حوزه زلزله افغانستان و چه در راستای کمک به مردم غزه، ارائه و جمع آوری کمک‌های مردمی بوده است. در این راستا ما به وسیله کدهای دستوری «#۳*۱۱۲*» برای کمک به مردم افغانستان و «#۵*۱۱۲*» را جهت جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای کمک به مردم بی‌پناه غزه قرار دادیم که تا کنون  ۹ و نیم میلیارد تومان جمع‌آوری شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1543097

مهمترین اخبار ایران و جهان: