نیوز سیتی!
12 آبان 1402 - 17:01

کنعانی: آمریکا بخش تعیین کننده تداوم جنگ‌ و جنایت علیه ملت فلسطین است

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی و سفر دو‌باره بلینکن به تل‌آوبو گفت: آمریکا نشان داده که همچنان بخشی تعیین کننده از تداوم جنگ تمام عیار، جنایت جنگی و نسل‌کشی علیه ملت ‎فلسطین است و نه بخشی از حل بحران.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، در ادامه حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی، مجلس نمایندگان این کشور شامگاه پنجشنبه ۱۱ آبان ماه طرحی مبنی بر ارائه کمک ۱۴.۳ میلیارد دلاری به رژیم صهیونیستی را با ۲۲۶ رأی موافق و ۱۹۶ رأی مخالف به تصویب کرد. 

از سوی دیگر «آنتونی بلیکن» وزیر خارجه آمریکا برای بار دوم ظرف چند هفته اخیر به فلسطین اشغالی سفر و در پیامی در شبکه اجتماعی «ایکس» در این باره اعلام کرد که برای دیدار با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر، «اسحاق هرتزوگ» رئیس‌ و سایر مقام‌های اسرائیل به تل‌آویو بازگشته است. وی افزود: «حق اسرائیل برای دفاع از خود» و «کار برای رساندن کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان غزه» موضوع گفت‌وگوهای او خواهد بود.

در همین خصوص ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (جمعه) ۱۲  آبان ماه در شبکه اجتماعی ایکس به تحولات ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و نوشت:‌طی ۲۴ گذشته مجلس نمایندگان آمریکا کمک مالی ۱۴.۳ میلیارد دلاری را از جیب مالیات دهندگان آمریکایی برای رژیم صهیونیستی تصویب کرد.

وی با اشاره به سفر دوباره بلینکن به تل‌آویو افزود: بلینکن وزیر خارجه آمریکا مجددا به تل‌آویو سفر کرده است.سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده که واشنگتن مخالف آتش‌بس در ‎غزه است. رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هم با آتش‌بس در غزه مخالفت کرد و گفته که اسرائیل نیازی به آتش‌بس ندارد.

کنعانی با اشاره به اظهارات اخیر مقامات آمریکایی و اقدامات این کشور در حمایت از رژیم صهیونیستی حاطرنشان کرد: به‌ این ترتیب آمریکا نشان داده که همچنان بخشی تعیین کننده از تداوم جنگ تمام عیار، جنایت جنگی و نسل‌کشی علیه ملت ‎فلسطین است و نه بخشی از حل بحران.

این دیپلمات ارشد ایرانی گفت: آمریکا تمام اعتبار خود را برای نجات رژیم صهیونیستی از شکست به خدمت گرفته، اما خداوند پیروزی ملت فلسطین را اراده کرده است.

ناصر کنعانی (پنجشنبه) ۱۱ آبان ماه هم در شبکه اجتماعی ایکس عنوان کرد که آمریکا و چند کشور معدود، سازمان ملل متحد و شورای امنیت را گروگان گرفته و صلح و امنیت بین‌المللی و ⁧ حقوق بشر⁩ را قربانی منافع رژیم صهیونیستی کرده‌اند.

به گزارش فارس، از ابتدای جنایات اخیر صهیونیست‌ها در غزه آمریکا همواره از این اقدامات حمایت کرده آنچنان که حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در اظهارات متعدد اعلام کرد که آمریکا مدیریت این جنگ را در اختیار دارد و تمام قد در کنار این رژیم ایستاده است. وی در این باره عنوان کرده بود: بر اساس اطلاعاتی که ما داریم، مدیریت این جنگ در اختیار آمریکا است و اسرائیل به نیابت از آمریکا، این جنگ را انجام می‌دهد. مدیریت جنگ با نظامیان آمریکا است، چون در داخل رژیم اسرائیل وضعیت فرو ریخته‌ای وجود دارد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1559909

مهمترین اخبار ایران و جهان: