نیوز سیتی!
22 آبان 1402 - 19:15

تشکیل کارگروه کشت و بازرسی جهت مقابله با تخلفات آبی در کهگیلویه

رئیس منابع آب شهرستان کهگیلویه از تشکیل کارگروه گشت و بازرسی با حمایت دستگاه قضایی جهت مقابله با تخلفات آبی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، سید هادی خاضعی در جلسه شورای حفاظت از منابع  آب این شهرستان به تشریح آخرین وضعیت منابع آبی و پروژه‌های آبی پرداخت و اظهار کرد: با انجام تمهیدات  لازم در جهت مقابله با خشکسالی اقداماتی از جمله تشویق کشاورزان و فرهنگ‌سازی لازم درخصوص کشت محصولات کم‌آب انجام شد.

رئیس منابع آب کهگیلویه افزود: برگزاری کلاس‌های آموزشی برای کشاورزان در ارتباط بانحوه استفاده بهینه از آب و آبیاری محصولات و ارائه الگوی کشت قبل از شروع سال آبی مقابله با تغییرات الگوی کشت را می‌توان به عنوان بخش توسعه از آن یاد کرد.

خاضعی افزود: فرهنگ‌سازی در کلیه زمینه‌ها بالاخص مصرف بهینه آب هم برای شرب و هم برای مصرف کشاورزی  و سایر مصارف از نیازهای مهم است و این اداره با تشکیل گروه‌های گشت و بارزسی و حمایت قاطعانه دستگاه قضایی و انتظامی از هیچ تلاشی برای این مهم (تخلفات آبی) فروگذار نبود.

وی احداث سد آبریز را یکی از نیازهای اساسی شهرستان‌های کهگیلویه، چرام و لنده عنوان و تصریح کرد: بر این اساس این موضوع به عنوان یک اولویت کاری در دستور کار مسئولان ار قرار گرفته است که رایزنی‌های متعدد، جلسات کاری مستمر و مکرر صرف آن شده و پرونده در مسیر درست به خوبی در حال انجام است که امیدوارم این خواسته به حق مردم محقق شود و از ثمرات آن بهره‌مند شویم.

خاضعی اضافه کرد: اگرچه چالش‌ها در حوزه آب بسیار زیاد بوده و هست، اما با همت مسوولان دولت و پیگیری نماینده، در طول این مدت علاوه بر رفع بسیاری از چالش‌های گذشته و تلاش برای ریل‌گذاری صحیح برای حرکت به سوی شرایط بهتر، اقدامات ارزشمندی نیز در حوزه‌های مختلف عملکردی آب صورت گرفته است و پروژه های آب فعال هستند که نوید بخش آینده‌ای روشن در این حوزه را می‌دهد.

وی عنوان کرد: مدیریت مشکلات آب در ابعاد مختلف شامل راه‌های تامین پایدار آب، مصرف بهینه با فرهنگ‌سازی، مکانیزه شدن کشاورزی تا صیانت از حریم و بستر رودخانه‌ها،  تقویت سفره‌های زیرزمینی و انسداد چاه‌های غیرمجاز  و... مجموعه برنامه‌هایی است که در آینده  پیش پای کهگیلویه برای عبور از پدیده جهانی خشکسالی قرار دارد.

خاضعی افزود: اداره منابع  آب  درسال‌های اخیر طرح‌های متفاوتی در قالب سازگاری با خشکسالی و بحران آب  در پیش گرفت که با حمایت قاطع و جدی از این طرح‌ها  طرح موجب شد تا  صیانت از آب‌ها و توزیع عادلانه آب در این منطقه پرجمعیت به عنوان الگو پیاده سازی شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1570809

مهمترین اخبار ایران و جهان: