نیوز سیتی!
23 آبان 1402 - 10:06

عملیات حذف چمن در بلوار امامی‌فر بجنورد اجرا می‌شود

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بجنورد به حذف تدریجی چمن به دلیل مصرف آب و تغییر رویکرد کاشت گیاهان سازگار اشاره کرد و گفت: عملیات تغییر الگوی کاشت در فضای سبز بلوار امامی‌فر اجرا می‌شود.

نوروزی سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بجنورد خبر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهارکرد: عملیات تغییر الگوی کاشت در فضای سبز بلوار امامی‌فر اجرا می‌شود.

وی گفت: مسئله تغییر اقلیم و بحران آب موضوعی جدید یا مختص کشور ایران نیست، این بحران مسئله‌ای است که بیشتر کشورهای دنیا به صورت جدی با آن مواجه هستند و سازمان فضای سبز بعنوان متولی اصلی درحفظ کارکردهای فضاهای شهری، برنامه‌ریزی‌های مدونی از جمله تغییر الگوی کاشت و متعاقباً کاهش تبخیر و تعرق، افزایش کارایی آب در فضای سبز و کاهش هزینه‌های حفظ و نگهداری را در دستور کار خود قرار داده است.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بجنورد به حذف تدریجی چمن به دلیل مصرف آب و تغییر رویکرد کاشت گیاهان سازگار اشاره کرد و افزود: این عملیات با تجربه موفق در فاز اول در بلوار استقلال اجرا شد و قرار است در ادامه مساحتی بالغ بر ۵۰۰ مترمربع از بلوار خطی شهیدان امامی‌فر را با انواع گیاهان و درختچه‌ها و نهال پوشش دهیم.

نوروزی خاطرنشان کرد: با اجرای تغییر الگوی کاشت، در هزینه حفظ و نگهداری و کاهش مصرف آب شاهد بهره‌وری مناسب خواهیم بود.

پایان پیام/س

منبع: فارس
شناسه خبر: 1571197

مهمترین اخبار ایران و جهان: