نیوز سیتی!
22 آذر 1402 - 09:48

فعالیت 16 مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی در سمنان

شمار مراکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی در استان سمنان به عدد 16 رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، با اعطای مجوز ایجاد مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی به مرکز آموزش علمی کاربردی شرکت صنعتی روستا، شمار مراکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی در استان سمنان به 16 و در شهرستان سمنان به پنج مرکز رسید.

با هدف توانمندسازی دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاهی، تفاهم‌نامه همکاری آموزشی در هشت ماده و به مدت سه سال صبح امروز به امضای محمود فیض، سرپرست آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان و محمود گلستانی، رئیس مرکز آموزش عالی علمی کاربردی شرکت صنعتی روستا رسید.

این تفاهم‌نامه با هدف توانمندسازی دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاهی مرکز آموزش عالی علمی کاربردی شرکت صنعتی روستا و در راستای برآوردن نیاز کشور به منابع انسانی کارآمد و دارای تجارب فنی، مهارتی و حرفه‌ای منعقد شده است.

محمود ، سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان با بیان اینکه این مرکز شانزدهمین مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی در استان سمنان و پنجمین مرکز در شهرستان سمنان است، گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه و پس از نیازسنجی و برنامه‌ریزی، دوره‌های آموزشی منطبق با استانداردهای بین‌المللی برای دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاهی این مرکز اجرا می‌شود.

فیض از برگزاری دوره‌های تخصصی برای الگوهای مختلف آموزشی ازجمله تولید، بازاریابی، فروش، کارآفرینی و آمادگی شغلی ویژه مخاطبان این دانشگاه خبر داد و افزود: ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای و فراهم‌سازی بسترهای اشتغال مولد برای دانش‌آموختگان دانشگاهی از دیگر تعهدات اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان در راستای اجرای این تفاهم‌نامه خواهد بود.

محمود گلستانی، رئیس مرکز آموزش عالی علمی کاربردی شرکت صنعتی روستا نیز ارتقای توانمندی و افزایش بهره‌وری دانش‌آموختگان دانشگاهی را بسیار ضروری عنوان کرد.

وی گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه، تحلیل بازار کار و شناسایی مشاغل اولویت‌دار مرتبط با هر یک از رشته‌های تحصیلی در حال اجرا، توسط کارشناسان دانشگاه انجام و پس از انجام نیازسنجی‌های شغلی، به اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان جهت برنامه‌ریزی دوره‌های آموزشی اعلام خواهد شد.

پایان پیام/74002/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1603297

مهمترین اخبار ایران و جهان: