نیوز سیتی!
22 آذر 1402 - 12:54

افزایش چشمگیر گازگرفتگی در کرمانشاه؛ مرگ ۷ نفر در آذرماه جاری

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: ۱۲ نفر تعداد فوتی‌های ناشی از مسمومیت با مونوکسید کربن طی نیمه دوم سال‌جاری در استان گزارش و ثبت شده است.

مسعود قلعه‌سفیدی، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، از افزایش آمار فوتی و مسمومیت با گاز مونوکسید کربن طی ماه جاری(آذرماه‌ سال ۱۴۰۲) در استان خبر داد.

وی ادامه داد: هشتم آذرماه جاری مأموریتی مبنی بر مسمومیت با گاز منوکسید کربن در روستای چم‌بطان سفلی هرسین توسط پایگاه‌های جاده‌ای چهر و بیستون انجام شد که در این حادثه سه عضو یک خانواده شامل یک مرد و ۲ زن بر اثر استنشاق گاز منواکسید کربن دچار خفگی منجر به فوت شده بودند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اضافه کرد: هیجدهم آذرماه به فاصله ۱۰ روز از حادثه مرگبار اول، متأسفانه ۲ مرد دیگر در رستم‌آباد کنگاور به دنبال مسمومیت با مونوکسیدکربن فوت شدند. 

وی ادامه داد: امروز، ۲۲ آذرماه هم متأسفانه حادثه مرگبار دیگری  براثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در شهرستان سنقر (روستای کل‌کل‌) گزارش شد که براثر این حادثه دو نفر(مرد) دیگر جان خود را از دست دادند.

قلعه‌سفیدی تعداد فوتی‌های ناشی از مسمومیت با مونوکسید کربن در استان را طی نیمه دوم سال‌جاری ۱۲ نفر اعلام کرد و افزود: کم‌دقتی در استفاده از وسایل گرمایشی در امکان سربسته و منازل مسکونی، به دلیل عدم رعایت هشدارهای امنیتی و سهل‌انگاری موجب رخ دادن حوادث ناگواری می‌شود.

پایان پیام/پ

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1603609

مهمترین اخبار ایران و جهان: