نیوز سیتی!
23 آذر 1402 - 11:36

تحقق سند تحول آموزش و پرورش کمک به تحقق آرمان‌های انقلاب است

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سند تحول بنیادین به دنبال پرورش انسان‌های وارسته و دارای استقلال فکری، مالی و بصیر است، گفت: تاکید ما بر ترویج و پیاده‌سازی واقعی این سند به دلیل توجه این سند به تربیت اسلامی است و تحقق این سند کمک به تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، رضا مرادصحرایی پیش از ظهر امروز در اجلاسیه سراسری طلاب و روحانیون مدیر در آموزش و پرورش که در سالن همایش‌های مجتمع یاوران مهدی(عج) برگزار شد، اظهار کرد: امروز در یک جنگ شناختی بسیار پیچیده قرار داریم.

وی اضافه کرد: هر آنچه در رابطه با آخرالزمان گفته شده است را امروز شاهد آن هستیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی با گفتمانی متفاوت مسیر دنیا را تغییر داده است، مطرح کرد: حرف جدید انقلاب اسلامی مبتنی بر فطرت انسان، آزادی، رهایی و قرارگرفتن در مسیر الهی است.

وی با بیان اینکه تمام آزادگان جهان با این حرف جدید بیدار شده‌اند، عنوان کرد: در این جنگ گفتمانی یک طرف انقلاب اسلامی و یک طرف شیطان و یاران او هستند.

مرادصحرایی با اشاره به اینکه نظام آموزش و پرورش کشور نیز باید بر همین مبنا کار کند، خاطرنشان کرد: مکان ترویج حرف و گفتمان جدید انقلاب اسلامی در آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش مکانی برای تعلیم و تربیت دینی است، تصریح کرد: در آموزش و پرورش همچنین به ابعاد دیگری ازجمله تربیت فرهنگی، هنری، اقتصادی و ... توجه شده است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین به دنبال پرورش انسان‌های وارسته و دارای استقلال فکری، مالی و بصیر است، یادآور شد: تاکید ما بر ترویج و پیاده‌سازی واقعی این سند به دلیل توجه این سند به تربیت اسلامی است و تحقق این سند کمک به تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه در مدرسه باید دولت، فرهنگ و اقتصاد تقویت شوند، ابراز کرد: برای ساختن چنین مدرسه‌ای همه باید تلاش کنند. 

مراد صحرایی با اشاره به اینکه در این مسیر یاری حوزه‌های علمیه مهم‌تر و تاثیرگذارتر است، بیان کرد: امروز یکی از عظیم‌ترین سرمایه‌های نظام آموزش و پرورش، شخصیت مدیر حوزه‌های علمیه آیت‌الله اعرافی است.

وی با بیان اینکه در سند تحول آموزش و پرورش بر نقش حوزه‌های علمیه تاکید داشته‌ایم، اظهار داشت: مبانی دینی و تربیتی توسط طلاب و روحانیون باید در مدارس ترویج داده شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر ضامن قرارگرفتن انسان در راه راست است، مطرح کرد: دشمن از این موضوع بیم دارد و ما باید از مدرسه امر به معروف و نهی از منکر را به دانش آموزان یاد دهیم.

وی با بیان اینکه زمینه‌های بسیاری وجود دارد که باید برای آن‌ها کوشید، عنوان کرد: سبک زندگی ایرانی و اسلامی که در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نیز به آن تاکید شده است باید محقق شود.

مراد صحرایی با اشاره به اینکه این کشور متمدن‌ترین تاریخ بشریت را در دل خود دارد، خاطرنشان کرد: باید این تمدن تاریخی را با دین خاتم ترکیب و به جوانان و نوجوانان منتقل کرد.

وی اضافه کرد: در این مسیر سختی‌های بسیاری وجود دارد ولی باید به یاد بیاوریم که پیامبر اسلام(ص) برای ترویج دین چقدر سختی تحمل کردند.

وزیر آموزش و پرورش در پایان تاکید کرد: این انقلاب اسلامی به پیش خواهد رفت و خوشا به حال افرادی که در مسیر این انقلاب قرار خواهند گرفت و گامی در مسیر پیش‌برد آن بر می‌دارند.

پایان پیام/ 78048

منبع: فارس
شناسه خبر: 1604597

مهمترین اخبار ایران و جهان: