نیوز سیتی!
02 آذر 1402 - 10:32

بازنگری طرح هادی 14 روستای سرخس

فرماندار سرخس از بازنگری طرح هادی ۱۴ روستای سرخس برای خدمات رسانی بیشتر به مردم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سرخس، حسن نوری‌زاده در جلسه با اتاق اصناف سرخس، اظهار کرد: یکی از بحث‌هایی که همه درگیر آن هستیم حوزه املاک و مسائل مرتبط با منطقه آزاد است که دولت برای مدیریت حوزه مسکن طرح نهضت ملی را اجرایی کرد و در شهرستان ۹۶ نفر زمین رایگان دریافت کردند. 

فرماندار سرخس بیان کرد:‌ آستان قدس رضوی نیز در حوزه اراضی برای مسکن همکاری کرده است و تاکنون ۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی به مسکونی الحاق شده و ۲۰ هکتار دیگر نیز در حال انجام است.

وی گفت: ۴۵۰ واحد مسکونی سهم منطقه آزاد است که باید در سرخس ساخته شود و در قالب طرح نهضت ملی مسکن برای مردم باشد و به عنوان یک محله تعریف شود.

نوری‌زاده درباره استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی منطقه آزاد سرخس گفت: این هنر ما و مردم است که از ظرفیت‌های اقتصادی منطقه آزاد به درستی استفاده کنیم.
فرماندار سرخس از بازنگری طرح هادی ۱۴ روستا برای خدمات رسانی بیشتر به مردم خبر داد و عنوان کرد: شهر سرخس نیز برای خدمات‌رسانی بیشتر به مردم نیاز به اقداماتی در حوزه شهری دارد.

وی با تاکید بر لزوم جانمایی و راه‌اندازی شهرک صنفی مورد نیاز شهرستان، گفت: امیدواریم با همکاری اتاق اصناف نسبت به  مشخص شدن زمین و سپس مشارکت همه اصناف جهت ساخت اقداماتی انجام شود زیرا زیبنده شهر ما نیست که تعمیرگاه‌ها، مراکز تعویض روغن و درب و پنجره‌سازی‌ها و آهن آلات در داخل شهر باشد
نوری‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع پروژه جاده سرخس مشهد اشاره و عنوان کرد: پروژه جاده سرخس ۲۶ سال است که شروع شده است و برای اولین بار معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به سرخس می‌آید.

پایان پیام/۷۰۰۷۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 1581897

مهمترین اخبار ایران و جهان: