نیوز سیتی!
02 آذر 1402 - 20:36

نگاه دولت به مسائل کارگری و کارفرمایی با اولویت رونق تولید کشور است

مدیرکل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب به موضوع امنیت شغلی، گفت: نگاه دولت به مسائل کارگری و کارفرمایی، نگاه عادلانه و توجه به رونق تولید در کشور است و اعتقاد داریم این مهم مگر با توجه ویژه به جایگاه اثر بخش شاغلان گرامی و کارگران خدوم و ایجاد امنیت خاطر برای ایشان محقق نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، سیدفخرالدین نژادموسوی عصر امروز در کارگاه آموزشی سازمان های کارگری و کارفرمایی ویژه کارشناسان استان‌های مازندران و گلستان اظهار کرد: پایه و ستون قانون کار، سازمان‌های کارگری و کارفرمایی هستند.

وی با اشاره به اینکه در تمام سرفصل‌های قانون کار پای کارگر، کارفرما و تشکل‌های مرتبط آن در میان است، تصریح کرد: درک درست از نقش کارگران و کارفرمایان در توسعه کشور مقوله مهمی است که به هر دوی آن باید توجه شود.

مدیرکل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آموزش را یکی از ابزارهای توانمندسازی برشمرد و افزود: آموزش اثرات بسیار زیادی در ابعاد فردی و اجتماعی بشریت دارد و موجب بروز خلاقیت‌ها می‌شود.

این مسوول با تاکید بر به امنیت شغلی بیان کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موضوع امنیت شغلی را به طور جدی دنبال می‌کند و از سال گذشته در قالب گفت‌وگو با شرکای اجتماعی در سطح عالی جلساتی را برگزار کردیم و تلاش‌هایی در جهت اصلاح قوانین و مقررات در دست اقدام است.

نژادموسوی نگاه دولت به مسائل کارگری و کارفرمایی را نگاه عادلانه و توجه به رونق تولید در کشور عنوان کرد و ادامه داد: برای اینکه به اهداف اقتصادی کشور برسیم باید در چارچوب قوانین و برابر به دو بال تولید یعنی کارگران و کارفرمایان توجه ویژه داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: استان‌های مازندران و گلستان ظرفیت این مهم را دارند که نمایندگان ارزشمند و دانایی را در کانون‌های عالی داشته باشند و در سطوح بالای سه جانبه گرایی در سطح کشور سهیم باشند.

مدیرکل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه رضایت‌مندی ذینفعان و توسعه کشور باید مد نظر همه باشد، افزود: همه تلاش کنیم تا تشکل‌ها به جایگاه واقعی خود برسند.

در این کارگاه آموزشی یک روزه سید مجید سیدین معاون مدیرکل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی وزارت کار و سید شمس الدین قائم مقامی کارشناس نظارت بر تشکل‌های کارگری و کارفرمایی به آموزش مباحثی پیرامون تشکیل تشکل‌های کارگری، انواع تشکل‌های کارگری و کارفرمایی، فرآیند شکل‌گیری و فعالیت تشکل ها، موازین بین‌المللی تشکل‌ها، انتخاب نمایندگان مراجع حل اختلاف، منع دو عضویتی در انجمن‌های صنفی، مراحل تشکیل شوراهای اسلامی کار، شناسه ملی تشکل‌ها و سامانه سازمان‌های کارگری و کارفرمایی پرداختند و جلسه با پاسخگویی به پرسش‌ها و ابهامات کارشناسان دو استان پایان یافت.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1582553

مهمترین اخبار ایران و جهان: