نیوز سیتی!
12 آذر 1402 - 21:58

انگلیس از انجام پرواز‌های جاسوسی بر فراز غزه خبر داد

وزارت دفاع انگلیس روز یکشنبه اعلام کرد که برای یافتن محل نگهداری اسرای خود نزد حماس، پروازهای جاسوسی بر فراز غزه انجام خواهد داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع  انگلیس روز یکشنبه اعلام کرد که پروازهای جاسوسی را بر فراز غزه برای کمک به یافتن اسرا در دست حماس انجام خواهد داد.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «الجزیره» ارتش رژیم اسرائیل جمعه گذشته اعلام کرد که بمباران غزه  را از سرگرفته است.  از سرگیری نبردها امیدها را برای آزادی سریع حدود ۱۳۰ اسیر که ارتش اسرائیل گفته است همچنان در غزه نگهداری می‌شوند، ناامید کرده است.

انگلیس تاکنون تائید نکرده است که چه تعداد از شهروندانش در بازداشت حماس هستند. لندن همچنین اعلام نکرده که چه زمانی پروازهای جاسوسی خود بر فراز غزه آغاز خواهد شد، اما مدعی شده که آنها غیرمسلح خواهند بود و تنها بر تلاش‌ها برای یافتن اسرا متمرکز خواهد بود.

وزارت دفاع انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد:«در حمایت از فعالیت‌های جاری، پروازهای نظارتی بر فراز مدیترانه شرقی ازجمله عملیات بر فراز اسرائیل و غزه انجام خواهد داد. هواپیماهای تجسسی غیرمسلح خواهند بود و تنها وظیفه پیدا کردن گروگان‌ها را بر عهده خواهند داشت».

«ویکتوریا اتکینز» از مقام‌های دولت انگلیس گفت که هواپیماهای مورد استفاده، پهپادهای غیرمسلح هستند.

رسانه‌ها اخیرا  گزارش کردند که هواپیماهای جاسوسی آمریکا مستقردر پایگاه نظامی انگلیس در قبرس با پرواز بر فراز لبنان و غزه اطلاعات دریافت شده را در اختیار رژیم اسرائیل قرار می‌دهند.

به گزارش منابع خبری، یک مقام انگلیس گفت، داده‌های اطلاعاتی به حکومت‌های ثالث انتقال یافته است.

پایگاه قبرس به مرکزی برای حمایت نظامی بین‌المللی از حملات رژیم اسرائیل در بمباران غزه تبدیل شده است. گفته می‌شود که سیا (سازمان جاسوسی آمریکا) از پایگاه نظامی «آکروتری» برای ماموریت‌های جاسوسی استفاده می‌کند.

این مقام انگلیسی افزود:«حساسیت‌هایی با دولت قبرس در مورد استفاده از پایگاه انگلیس برای ماموریت‌های جاسوسی آمریکا وجود دارد».

وزارت دفاع انگلیس از شفاف سازی در مورد اینکه آیا اطلاعات جمع آوری شده در قبرس با رژیم اسرائیل به اشتراک گذاشته می‌شود یا خیرخودداری کرده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1592897

مهمترین اخبار ایران و جهان: