نیوز سیتی!
14 مهر 1402 - 20:59

شورش در زندان «زحله» لبنان

شماری از زندانیان زندان «زحله» در شرق لبنان با آتش‌ کشیدن سلول‌ها و گروگان گرفتن یک نیروی امنیتی شورش کردند که به دنبال این قدام، دست‌کم 4 زندانی کشته و تعداد زیادی دچار حالت خفگی شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شماری از زندانیان لبنانی در زندان «زلحه» در شرق این کشور، عصر امروز (جمعه)، شورش کردند.

براساس گزارش منابع لبنانی، زندانیان شورشی، یک افسر امنیتی در زندان زحله را گروگان گرفتند و تعدادی از سلول‌ها را به آتش‌ کشیدند.

منابع لبنانی می‌گویند دست‌کم ۴ زندانی به دنبال این آتش‌سوزی کشته و تعداد زیادی مجروح و دچار حالت خفگی شدند. براساس گزارش‌ها، در پی این گروگان گیری، وضعیت در زندان زحله متشنج شد و نیروهای امنیتی زندان را تحت محاصره خود درآوردند.

شاهدان عینی خبر دادند به دنبال آتش‌سوزی در سلول‌ها، ستون‌هایی دود خارج‌شده از پنجره زندان به خوبی از فاصله دور قابل رویت بوده است.

ماشین‌های آتش‌نشانی و نیروهای امدادی لبنان بلافاصله بعد از دریافت گزارش آتش‌سوزی به محل اعزام شدند و مجروحان را از زندان خارج کردند.

ارتش لبنان نیز همزمان تعداد زیادی از نیروهای خود را به زندان زحله اعزام کرد که در نهایت نیروهای اعزامی موفق شدند وضعیت را تحت کنترل درآورند و شورش را پایان دهند.

 حدود ۶۰۰ زندانی در زندان زحله زندانی هستند و نیروهای امنیتی لبنان اعلام کرده‌اند برای پی بردن به انگیزه زندانیان تحقیقات خود را آغاز خواهند کرد.

 

 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1529697

مهمترین اخبار ایران و جهان: