نیوز سیتی!
26 شهریور 1402 - 12:52

۱۹ پروژه آموزشی در استان البرز افتتاح شد

استاندار البرز با بیان اینکه ۱۹ پروژه آموزشی در استان افتتاح شد، گفت: مدیران مدارس باید در روشنگری، تبیین گری و امیدبخشی به دانش آموزان و اولیا طی جلسات مشترک فعال باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، مجتبی عبداللهی، استاندار البرز، در نشست با مدیران مدارس و معاونان آموزش و پرورش و خیرین استان و در حاشیه بهره برداری همزمان ۲ هزار پروژه آموزشی و پرورشی در سراسر کشور که روز یکشنبه ۲۶ شهریورماه ۱۴۰۲ در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، ضمن تبریک حلول ماه ربیع الاول و آرزوی قبولی عزاداری‌ها در ماه‌های محرم و صفر، بازگشایی مدارس را تبریک گفت و از تلاش ها و زحمات مجموعه آموزش و پرورش قدردانی کرد.

وی افزود: جایگاه معلمان در دنیا از دید مردم در زمره افراد، فرهیخته و موثر جامعه است و در باور های دینی ما نیز این امر ارزش دوچندان دارد چراکه سیره پیامبران و امامان است.

عبداللهی گفت: معلمان، آینده سازان کشور را آموزش و پرورش می دهند از این رو باید ارج نهاده شوند و همواره برای رفاه و آرامش آنها تلاش کنیم.

وی افزود: مسیر آموزش و پرورش توسط معلمان با خواست و ایمان حقیقی انتخاب شده و بیش از بقیه دغدغه ساختن آینده بهتر را دارند.

استاندار البرز گفت: در استان البرز تناسبی بین تعداد دانش آموزان و امکانات آموزشی وجود ندارد و بنا به اهداف تعیین شده جهت کاهش تراکم کلاس‌ها و یک شیفته شدن مدارس برای ۵۳۰ هزار دانش آموز هزار و ۵۰۰ مدرسه نیاز است.

وی افزود: این تراکم جمعیت و کمبود امکانات بار مضاعفی نیز بر دوش معلمان دارد چراکه توان و ایثار بیشتری صرف می شود. 

عبداللهی گفت: در دولت سیزدهم توجه بسیار خوبی به سمت رشد سرانه ها و بویژه تحقق مطالبات معلمان معطوف شده است. 

وی افزود: جامعه معلمان در کشور یک سوم مجموعه استخدام های کشور را تشکیل می دهند بنابراین باید برای این جمعیت موثر کشور به صورت ویژه برنامه ریزی کرد.

استاندار البرز گفت: در استان نیز جلسات بسیاری برای حل مشکلات معلمان و همچنین راه اندازی تعاونی های مسکن برگزار شده و با جدیت در حال پیگیری هستیم.

وی افزود: امید است سال جدید تحصیلی را با نشاط، آرامش و رشد علمی بالایی آغاز کنیم و به اتمام برسانیم.

عبداللهی گفت: در شرایطی قرار داریم که دشمنان با بهره گیری از نهاد پاک نوجوانان و جوانان درصدد نیل به اهداف شوم خود هستند از این رو باید با اشراف به این موضوع و تجاربی که بسیار گران کسب شد، بدنبال ارتقا آموزش و پرورش دانش آموزان باشیم.

وی افزود: ضرورت دارد برای رشد علمی دانش آموزان برنامه ریزی ویژه ای داشته باشیم چراکه بواسطه تعطیلی های ناشی از شیوع کرونا و در تعاقب آن موضوعاتی که حادث شد، تاثیرات مخربی بر روند یادگیری و آموزش گذاشت.

استاندار البرز با اشاره به اقداماتی که در راستای ساخت مدارس و اهداف تعیین شده در استان، گفت: توجه خیرین به این سو جلب شده و در ساخت و بازسازی مدارس و ایجاد فضاهای ورزشی و چمن مصنوعی دستاوردهای ارزشمندی کسب شد. 

وی افزود: تقویت ارتباط و هم اندیشی مجموعه مدارس با اولیا دانش آموزان از اهمیت بالایی برخوردار است که می تواند منشا اثر و راهگشا باشد.

عبداللهی گفت: مدیران مدارس باید در روشنگری، تبیین گری و امیدبخشی به دانش آموزان و اولیا طی جلسات مشترک فعال باشند.

وی افزود: پایان امسال انتخابات بزرگ مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را در پیش داریم که همواره پویایی جامعه فرهنگیان در این عرصه برای ادای وظیفه شرعی و دینی زبانزد بوده از این رو امید است در این دوره نیز شاهد این حضور پررنگ باشیم.

استاندار البرز گفت: مشارکت بالا و برگزاری انتخابات سالم و باشکوه، صلابت و اقتدار مردم جمهوری اسلامی ایران را در دفاع از کیان و آرمان‌های نظام به رخ جهانیان می‌کشد.

از مجموع ۲ هزار پروژه آموزشی و پرورشی کشور که امروز با حضور آیت الله رئیسی به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد، ۱۹ پروژه شامل ۲۰۸ کلاس درس، سهم استان البرز بود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1501409

مهمترین اخبار ایران و جهان: