نیوز سیتی!
09 شهریور 1402 - 19:23

سهمیه تسهیلات استان به طور ویژه افزایش یابد

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه امروز در حوزه تولید کار جهادی از سوی تولیدکنندگان انجام می‌گیرد گفت: امیدوارم سهمیه تسهیلات استان به طور ویژه افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حمیدرضا حاجی بابایی عصر امروز در نشست با فعالان بخش خصوصی و دولتی استان همدان با بیان اینکه امروز باید به تولیدکننده از قیمت ارز گرفته تا سایر موارد کمک شود تا تولید قابل رقابت باشد و بیش از گذشته تولید شکل بگیرد.

وی با اشاره به اینکه امروز در حوزه تولید کار جهادی از سوی تولیدکنندگان انجام می‌گیرد افزود: امروز در کوچه و بازار مردم رفع معیشت را گفتند و رهبری هم تاکید داشتند که باید مورد توجه باشد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با تاکید به اینکه اقتصاد کشور باید در اختیار مردم و مردمی باشد تا آنها این بخش را اداره کنند گفت: مسئله بانک‌ها در اقتصاد مهم است و بخشی از اقتصاد بودجه‌ای به عهده بانک‌ها گذاشته می‌شود و  بانک‌ها کسری بودجه را حل می‌کنند و از طرفی حق مردم نیست که مردم پول را به بانک‌ها بدهند به طوری که این پول‌ها در استان‌های دیگر خرج شود.

وی با اشاره به اینکه امروز مردم به هر دلیلی به بانک‌ها نیاز دارند و بانک‌ها هم زحمات خود را می‌کشند اما این ناترازی‌ها و عدم تخصیص بودجه به موقع، فشار عمومی در این بخش ایجاد می‌کند عنوان کرد: مردم امروز در حوزه تسهیلات فرزندآوری، کشاورزی و ... گلایه دارند.

حاجی بابایی با بیان اینکه بانک‌های ما نیاز به نیرو دارند گفت: در حوزه تبصره ۱۸ و ۱۶ وضعیت مناسب نیست و از تبصره ۱۸ از ۱۰۸ هزار همت به ۳۱ هزار همت رسیده و از آن هم دو هزار همت به بانک‌های استان ابلاغ کردند که متناسب نیست.

وی با بیان اینکه بانک خصوصی که در همدان ایجاد شده، دلالی کند و پول مردم همدان را به تهران ببرد و آنجا سرمایه‌گذاری کند نمی‌خواهیم  بیان کرد: هماهنگی خوبی در استان ایجاد شده که حاصل تلاش تولیدکنندگان است اما دستور دهید سهمیه تسهیلات استان به طور ویژه افزایش یابد.

نماینده همدان و فامنین در مجلس با تاکید بر اینکه در حوزه بیمه‌ای هم نمی‌شود تمام درآمدهای استان در استان دیگر خرج شود افزود: فاصله همدان در مالیات‌ها از برخی از استان‌ها بالا بود‌ه اما در طول دو سال کار در امور مالیاتی یک هزار همت افزایش مالیاتی در استان کاهش یافت‌.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات خوبی از سوی وزیر اقتصاد انجام می‌شود که امیدواریم اقدامات در حوزه اقتصادی نمود بیشتر داشته و شاهد فروکش گرانی باشیم به نحوی که چرخ تولید بچرخد و مردم کمتر با گرانی مواجه شوند.

پایان پیام/۸۹۰۲۶/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1479297

مهمترین اخبار ایران و جهان: