نیوز سیتی!
11 شهریور 1402 - 07:46

مصوبه کاهش سرعت در گذرگاه یوزها هنوز اجرایی نشده است

معاون محیط‌زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: مصوبه کاهش سرعت در محل تردد یوزها در میاندشت و کاهک در سطح ملی تصویب شده؛ ولی در استان سمنان هنوز اجرایی نشده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از میامی، حسن اکبری، معاون محیط‌زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط‌زیست درباره جاده میاندشت و فنس‌کشی محل تردد یوزپلنگ آسیایی برای جلوگیری از تلفات این گونه ارزشمند بیان کرد: در تلاش هستیم تا با به‌کارگیری بخش خصوصی یا پشتیبان و مشارکت‌کنندگان دیگر، ایمن‌سازی کریدور را سریع‌تر به نتیجه برسانیم.

وی افزود: سرعتی که ایمن‌سازی کریدور میاندشت در قالب اقدام دولتی شاهد آن هستیم، ممکن است کار را طولانی‌ سازد و اثربخشی در نجات یوزها را نداشته باشد.

معاون محیط‌زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط‌زیست با بیان اینکه مصوبه کاهش سرعت در محل تردد یوزها در میاندشت و کاهک علی‌رغم تمام مقاومت‌هایی که وجود داشت، خوشبختانه در سطح ملی تصویب شد، تأکید کرد: مشکل اینجاست که در استان سمنان این امر هنوز اجرایی نشده است.

اکبری ادامه داد: وزارت راه اقداماتی را در خصوص نصب دوربین آغاز کرده؛ اما اینکه سرعت در منطقه تردد یوزها کاهش پیدا کرده باشد و ما بتوانیم اثربخشی این اقدامات را ملاحظه کنیم، متأسفانه صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه امیدوار هستیم در روزهای آینده این اتفاق رخ دهد تا شاهد کاهش سرعت در محدوده تردد یوزها باشیم، اظهار کرد: سازمان محیط‌زیست و دوستداران محیط‌زیست کشورمان این مطالبه را از وزارت راه دارند که مصوبه را اجرایی کنند.
پایان پیام/74001/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1480597

مهمترین اخبار ایران و جهان: