نیوز سیتی!
10 شهریور 1402 - 22:58

روسیه ۴ هواپیمای جنگی و یک بالگرد اوکراین را سرنگون کرد

وزارت دفاع روسیه امروز درباره روند عملیات ویژه نظامی مسکو در اوکراین در هفته گذشته اعلام کرد: در این مدت، روسیه ۴ هواپیمای جنگی و یک بالگرد اوکراین را سرنگون کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز جمعه در بیانیه‌ ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین اعلام کرد: از ۲۵ آگوست تا ۱ سپتامبر، نیروهای مسلح روسیه ۵ حمله گروهی با سلاح های دقیق دوربرد به اهداف اوکراینی انجام دادند. بیش از ۹۶۰ نظامی اوکراینی در محور زاپروژیا طی یک هفته کشته شدند.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص افزود: طی هفته گذشته، نیروهای مسلح اوکراین ۴۴ تلاش ناموفق برای حمله به مواضع روسیه در محور زاپروژیا انجام دادند.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: در محور دونتسک جنوبی مجموع تلفات دشمن در هفته گذشته به نیروی ۱۰۲۵ نظامی رسید. در محور دونتسک، دشمن در هفته گذشته حدود ۲۳۸۵ نفر از نیروهای خود را از دست داد.

این بیانیه در ادامه خاطرنشان کرد: تلفات نیروهای اوکراینی در یک هفته گذشته در محورهای مختلف از ۵ هزار و ۶۰۰ سرباز فراتر رفت. جنگنده‌ های نیروی هوافضا و سامانه‌ های پدافند هوایی روسیه طی هفته گذشته ۴ فروند هواپیمای جنگی و یک بالگرد اوکراین را سرنگون کردند.

ضدحملات ارتش اوکراین که از ماه‌ها پیش مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشده‌اند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمده است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین تا پیش از این مدام تأکید می‌کرد ارتش اوکراین عزم خود را جزم کرده که در ضدحملات بهاره، نه‌تنها مناطق شرقی ازدست‌رفته را از روسیه پس بگیرد، بلکه آخرین سرباز روس‌ها را نیز از شبه‌جزیره کریمه که در سال ۲۰۱۴ پس از برگزاری همه‌پرسی به خاک روسیه الحاق شد، اخراج کند؛ اما خبرهای میدان جنگ تاکنون چشم‌انداز روشنی را پیش چشم زلنسکی و غربی‌ها قرار نداده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1480453

مهمترین اخبار ایران و جهان: