نیوز سیتی!
20 شهریور 1402 - 19:38

برگزاری جشنواره‌ ملی آش رونق اقتصادی برای زنجان به همراه دارد

زنجان-معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار زنجان گفت: برگزاری جشنواره ملی آش و برپایی نمایشگاه ملی صنایع دستی، نه تنها باعث جذب گردشگر می‌شود بلکه رونق اقتصادی استان را به همراه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی شهامی روز دوشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری شانزدهمین دوره جشنواره ملی آش ایرانی و هفدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی با حضور دستگاههای اجرایی مختلف در سالن امام علی استانداری زنجان گفت: جشنواره ملی آش و نمایشگاه ملی صنایع دستی یک فرصت عالی برای استان زنجان است و باید از این فرصت مناسب برای توسعه استان در بسیاری از جهات استفاده کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار زنجان افزود: برگزاری جشنواره ملی آش و برپایی نمایشگاه ملی صنایع دستی، نه تنها باعث جذب گردشگر می‌شود بلکه رونق اقتصادی استان را به همراه خواهد داشت. باید از طریق جشنواره ملی آش ایرانی برای سال آینده یک برند مشهور و قدرتمند برای زنجان به وجود آید.

وی گفت: این رویداد باید در فضای مناسب با رعایت حجاب و عفاف و با کمک و تعامل تمامی دستگاههای اجرایی استان که دخیل در برگزاری این جشنواره هستند، لازم است از امور محوله آگاه بوده و دستگاههای خدمات رسان در ایام برگزاری جشنواره بصورت آماده باش، در جهت برگزاری باشکوه‌تر این جشنواره تلاش کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار زنجان گفت: برگزاری جشنواره ملی آش و نمایشگاه ملی صنایع دستی را باید به صورت هدفمند و برنامه محور انجام داد و باید برای برندسازی این جشنواره تلاش کرد این جشنواره و نمایشگاه در رونق اقتصادی و گردشگری منطقه تاثیرگذار است.

شهامی بیان کرد: برگزاری این جشنواره می‌تواند بیش از پیش موجب توسعه گردشگری و صنایع دستی استان شود. مردمی بودن این جشنواره مهم‌ترین اعتبار آن است.جشنواره آش خانواده محورترین جشنواره است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1495153

مهمترین اخبار ایران و جهان: