نیوز سیتی!
11 شهریور 1402 - 17:38

صدور ۳ هزار ۶۱۷ مجوز پرواز از سوی سازمان هواپیمایی کشور در اربعین

بنا بر آمار رسمی سازمان هواپیمایی کشوری تاکنون تعداد ۳۶۱۷ مجوز در بازه اربعین برای شرکت‌های هواپیمایی صادر کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، تاکنون به ۸ شرکت هواپیمایی ایران ایر، آتا، ایران ایرتور، کیش ایر، قشم ایر، ساها و پویا پروازهای فوق العاده داده شده است که شرکت ایران ایر تور بنا به اظهار یکی از مدیران این شرکت به‌علت کمبود ناوگان امکان انجام پروازهای فوق العاده را ندارند و بر اساس همان مجوزهای در هفته (۷ پرواز) خدمات به زائرین می‌دهند.

هواپیمایی آتا با اختصاص ۴۳۰ پرواز از مبادی تهران، تبریز، مشهد، شیراز اصفهان، اراک، ارومیه، رشت، اردبیل اختصاص بیش از ۶۰ هزار صندلی و پیش بینی می‌شود بیشترین جابه جایی مسافر را در سال ۱۴۰۲ در اختیار داشته باشد.

شرکت قشم ایر با اختصاص تقریبی ۲۰۰ پرواز از مبادی تهران، بندرعباس، کرمانشاه، قشم و ایلام پروازهای اربعین خود را انجام می‌دهد. براساس بررسی میدانی از نظر کاربران و زائران در خصوص سهولت خرید بلیت شرکت قشم ایر نسبت به سایر شرکت‌ها برتری نسبی داشته است اما در پروازهای اربعین این شرکت دچار مشکلات فنی و تأخیرات متعددی شده است.

هواپیمایی ایران ایر با ۲۰۰ پرواز رفت و برگشت به زائران در حال خدمات رسانی است و از مبادی تهران (روزانه ۶ پرواز) به نجف انجام می‌دهد. شایان ذکر است از ۱ الی ۵ شهریور به‌علت لود پایین پروازها، تعداد پروازهای خود را کاهش داده است.

هواپیمایی ماهان در بازه اربعین ۱۵۶ پرواز رفت و برگشت انجام خواهد داد پیش بینی ۳۰ هزار مسافر از مبادی تهران، مشهد و کرمان به شهر بغداد پرواز انجام می‌شود.

هواپیمایی کیش ایر روزانه از تهران، گرگان، لامرد به نجف پرواز و اختصاص ۴۴ پرواز در این ایام اربعین انجام می‌دهد.

شرکت کاسپین روزانه از تهران اصفهان یزد کرمان شیراز و به مقصد نجف پرواز و اختصاص تقریبی ۱۳ هزار صندلی در این ایام انجام می‌دهد.

شرکت تابان ۷۶ پرواز رفت و برگشت از مبادی تهران، مشهد و پیام به نجف و بغداد دارند و تعداد ظرفیت قابل فروش ۲۴۰۰۰ صندلی خواهد بود. پروازها از مبادی مشهد به بغداد ۱۸ پرواز، از امام بغداد ۶ پرواز، از امام نجف ۱۸ پرواز، از مشهد به نجف ۳۰ پرواز، از پیام به نجف ۴ پرواز انجام می‌دهند.

شایان ذکر است هواپیمایی آتا در اربعین ۱۴۰۱ با ۳۳۵ پرواز و جابه جایی ۳۸.۰۰۰ هزار مسافر بیشترین میزان پرواز و مسافر جابه جا شده در این ایام را در اختیار داشت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1481753

مهمترین اخبار ایران و جهان: