نیوز سیتی!
11 شهریور 1402 - 22:27

۳ نظامی پاکستان نزدیک مرز با افغانستان کشته شدند

در ۲ حمله جداگانه ارتش پاکستان به تروریست‌های مسلح نزدیک مرز با افغانستان، ۳ نظامی این کشور کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی اِی بی سی نیوز، ۲ نظامی پاکستانی و یک تروریست مسلح در جریان برگزاری یک عملیات نظامی علیه فعالیت شبه نظامیان در شمال غرب این کشور و در مجاورت مرز با افغانستان کشته شدند.

وزارت دفاع پاکستان در بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد که نیروهای امنیتی پس از دریافت گزارش‌ هایی از حضور تروریست‌ ها، عملیات نظامی را در شهر «میران شاه» در «وزیرستان شمالی» برگزاری کردند که در جریان تبادل آتش میان نظامیان پاکستانی وتروریست های مسلح، ۲ نظامی ارتش و یک تروریست کشته و یک فرد دیگر نیز مجروح شد.

ارتش پاکستان در این باره اعلام کرد که یک حمله دیگر را به یک مخفیگاه شبه نظامیان در دره تیره در منطقه خیبر نزدیک مرز با افغانستان انجام داده است که در آن یک نظامی این کشور و یک تروریست کشته شدند.

این در حالیست که رسانه‌ های پاکستان دو روز پیش اعلام کردند در پی حمله انتحاری به کاروان نیروهای ارتش در شهر «بنو» در جنوب ایالت «خیبر پختونخوا» دست‌کم ۹ نیروی نظامی کشته و ۱۷ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

«پاکستان تلگراف» به نقل از منابع پلیس پاکستان اعلام کرده بود که عامل انتحاری سوار بر موتور خود را در میان کاروان نیروهای ارتش منفجر کرده است.

این دومین حمله تروریستی در ایالت خیبر پختونخوا در یک ماه گذشته بود. در ۳۰ جولای نیز در پی انفجار یک عامل انتحاری در نشست سیاسی دست‌کم ۵۴ نفر کشته و ۱۰۰ نفر نیز زخمی شدند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1482109

مهمترین اخبار ایران و جهان: