نیوز سیتی!
11 شهریور 1402 - 17:06

روزهای پایانی برداشت شالی در گیلان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از برداشت ۹۰ درصد اراضی شالیزاری استان خبر داد و گفت: برداشت شالی نهایتاً تا یک هفته دیگر در استان گیلان به پایان می‌رسد.

صالح محمدی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه گیلان به‌روزهای پایانی برداشت شالی نزدیک می‌شود، اظهار کرد: تاکنون ۲۱۴ هزار هکتار از مجموع ۲۳۸ هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان معادل ۹۰ درصد اراضی شالی‌کاری، برداشت‌شده است.

وی از برداشت مکانیزه بیش از ۸۰ درصدی اراضی شالیزاری استان خبر داد و افزود: برداشت مکانیزه با کمباین‌های مخصوص برنج در ۱۷۳ هزار هکتار از شالیزارها انجام‌شده و همچنان ادامه دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه برداشت محصول برنج با توجه به شرایط آب و هوایی نهایتاً تا یک هفته آینده به اتمام می‌رسد، گفت: کشاورزان می‌توانند به سبب افزایش بهره‌وری در سطح، کشت راتون را در دستور کار قرار دهند.

محمدی کشت دوم ازجمله پاچ باقلا و سبزیجات برگی و غده‌ای مانند شبدر و علوفه تریتریکاله را یکی دیگر از راه‌های افزایش درامد در اراضی شالی‌کاری دانست و گفت: بذر علوفه شبدر در استان تهیه‌شده و کشاورزان می‌توانند به مراکز خدمات جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

پایان پیام/۳۳۸۹

منبع: فارس
شناسه خبر: 1481809

مهمترین اخبار ایران و جهان: