نیوز سیتی!
09 مهر 1402 - 10:02

ورود سامانه بارشی نقطه ای به آسمان استان ایلام

کارشناس هواشناسی ایلام گفت: سامانه بارشی نقطه ای همراه با وزش باد از روز دوشنبه وارد آسمان استان می‌شود و تا پنجشنبه هفته جاری ادامه خواهد داشت.

مجتبی میهن پرست کارشناس هواشناسی استان ایلام، صبح یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: سامانه بارشی نقطه ای همراه با وزش باد از روز دوشنبه هفته جاری وارد آسمان استان خواهد شد و تا پایان پنج شنبه همین هفته ادامه خواهد داشت. 

وی افزود: نوع مخاطره این سامانه وزش باد شدید، رگبار و رعد و برق نقطه ای خواهد بود. 

کارشناس هواشناسی استان ایلام با اشاره به اینکه منطقه اثر این سامانه استان بیشتر در نیمه شمالی استان ایلام خواهد بود، ادامه داد: هرچند پتانسیل بارشی مطابق با خروجی مدل‌های عددی نسبتا ضعیف هست اما با توجه به فصل و شرایط همرفتی احتمال تقویت نقطه ای در نواحی معدود وجود دارد که می‌تواند منجر به آبگرفتگی موقتی معابر و خطر اصابت صاعقه در ارتفاعات شود.

میهن پرست خاطر نشان کرد: در این رابطه  احتمال آسیب به سازه‌های سبک به سبب وزش باد وجود دارد و از شهروندان عزیز تقاضا داریم نسبت تحکیم انواع سازه سبک اقدام کنند. 

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، از نیمه مهر تا نیمه آبان بارش ها بیشتر از نرمال پیش بینی می شود و طبق پیش بینی ها بارش های پاییزه به موقع یا زودتر از موعد آغاز می‌شود.

پایان پیام /

منبع: فارس
شناسه خبر: 1521053

مهمترین اخبار ایران و جهان: