نیوز سیتی!
08 شهریور 1402 - 10:18

۲ پروژه صنعتی در تایباد بهره برداری و کلنگ زنی شد

تایباد ـ کارخانه تولید گازکربنیک با سرمایه گذاری خارجی و کارخانه گنداله سازی سنگ آهن در تایباد افتتاح و کلنگ زنی شد.

مهدی دونده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: کارخانه تولید گازکربنیک روزانه ۴۸ تن گازکربنیک مایع تولید می‌کند که از مواد اولیه صنایع تولید نوشابه و نوشیدنی‌های گازدار است.

فرماندار تایباد افزود: این کارخانه با سرمایه گذاری ۵ میلیون دلاری توسط یک فعال اقتصادی افغانستانی در شهرک صنعتی تایباد ایجاد شده است که توانسته ۴۰ نفر را بصورت مستقیم مشغول به کار نماید و کل تولید آن نیز به کشور افغانستان صادر می‌شود.

کلنگ زنی اولین کارخانه کنستانتره سنگ آهن

وی در ادامه با اشاره به کلنگ زنی بزرگترین پروژه حوزه مواد معدنی در تایباد گفت: کارخانه تولید کنستانتره سنگ آهن در منطقه معدنی رهنه و با سرمایه گذاری ۷۰۰ میلیارد تومانی با حضور استاندار خراسان رضوی بر زمین خورد.

دونده ادامه داد: این پروژه می‌تواند ۳۰۰ فرصت شغلی در شهرستان ایجاد کند که با احتساب ۳۰۰ نفر اشتغالزایی خود معدن جمعاً ۶۰۰ نفر را مشغول به کار می‌کند. این در حالی است که همین سرمایه گذار در روستای رهنه که میزبان معدن و کارخانه در جنوب شهرستان تایباد است، اقدام به کلنگ زنی یک مدرسه ۱۰ کلاسه با اعتبار ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نمود که در راستای اجرای مسئولیت‌های اجتماعی وی می‌باشد.

فرماندار تایباد با اشاره به سفر استاندار خراسان رضوی به شهرستان تایباد گفت: در این سفر علاوه بر افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های یاد شده؛ نشست‌هایی با سرمایه گذاران این دو کارخانه در راستای بررسی چالش‌ها و فرصت‌های کاری آنها انجام شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1476453

مهمترین اخبار ایران و جهان: