نیوز سیتی!
08 شهریور 1402 - 08:11

ورود بیش از 4هزار زائر اربعین تبعه دیگر کشورها به آذربایجان‌غربی

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون چهار هزار زائر از کشورهای ترکیه، جمهوری آذربایجان، گرجستان، روسیه و آلمان از طریق مرز بازرگان وارد کشور شده‌اند که می‌توانند از طریق تمرچین‌ به کربلا بروند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به میزبانی از زائران تبعه دیگر کشورها در استان و امکان استفاده از مرز تمرچین برای مشرف شدن به عتبات عالیات اظهار داشت: تاکنون چهار هزار زائر تبعه دیگر کشورها از طریق مرز بازرگان وارد کشور شده‌اند که می‌توانند از طریق تمرچین‌ به کربلا بروند.

وی افزود: این زائران از کشورهای ترکیه، جمهوری آذربایجان، گرجستان، روسیه و آلمان بودند.

معتمدیان تصریح کرد: با توجه به فاصله ۳۶۰ کیلومتری بازرگان با مرز تمرچین، زائران می‌توانند این مسیر کوتاه را برای زیارت عتبات عالیات انتخاب کنند.

وی گفت: مرز تمرچین تاکنون میزبان بیش از ۳۵ هزار زائر اربعین حسینی بوده است.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به فعالیت ۲۴ ساعته مرز تمرچین برای عبور زائران ادامه داد: در یک شبانه‌روز به طور متوسط ۶ تا هفت هزار زائر اربعین از مرز تمرچین تردد می‌کنند و تمهیدات حداکثری از سوی ۷۶ موکب برای اسکان و پذیرایی از زوار پیش‌بینی شده است.

معتمدیان عنوان داشت: پیوند فرهنگی و مذهبی ایجاد شده در سایه آیین اربعین حسینی در منطقه قابل توجه بوده و هماهنگی و استقبال اهل سنت و اقلیت‌های دینی با ایجاد مواکب از زائران عتبات عالیات، جلوه‌ای از همبستگی و وحدت اقوام و مذاهب در منطقه آذربایجان‌ غربی و اقلیم کردستان عراق است.

وی با بیان اینکه هزینه انتقال زوار از مرز تمرچین تا کاظمین یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است، افزود: ۲ هزار و ۷۰۰ دستگاه خودروی در مرز تمرچین و اربیل اقلیم کردستان عراق برای انتقال شبانه‌روزی زائران به عتبات عالیات تدارک دیده شده است.

وی به پیش بینی انتقال زائران اربعین حسینی از طریق قطار و از تهران به ایستگاه نقده و سپس مرز تمرچین اشاره کرد و ادامه داد: هماهنگی‌های لازم برای انتقال زوار تهران از طریق ترمینال غرب به مرز تمرچین نیز صورت گرفته است.

انتهای پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1476309

مهمترین اخبار ایران و جهان: