نیوز سیتی!
05 شهریور 1402 - 12:25

مشکل آب آشامیدنی جمعیت ۹ هزار نفری شهر کرندغرب در هفته دولت مرتفع شد

پروژه آبرسانی شهر کرندغرب همزمان با هفته دولت افتتاح و مشکل کمبود و افت فشار آب جمعیت ۹ هزار نفری این شهر مرتفع شد.

افتتاح پروژه آبرسانی شهر کرند غرب در سومین روز هفته دولت    

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از افتتاح پروژه آبرسانی شهر کرند غرب در روز شنبه مورخ 4 شهریور 1402 مصادف با سومین روز از هفته دولت خبر داد.      
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، همزمان با هفته دولت پروژه آبرسانی به شهر کرندغرب با حضور مسؤولان شهرستان دالاهو و استان کرمانشاه در محل چاه شماره یک این شهر افتتاح شد. 
 
رضا داودی، مدیرعامل شرکت آبفا استان کرمانشاه در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته دولت خاطرنشان کرد: سراب کرند غرب به علت خشکسالی منطقه در سال‌های اخیر شدیدا کم آب شده، لذا دیگر جوابگوی آب مورد نیاز جمعیت ۹ هزار نفری این شهر نیست.

وی ادامه داد: در این راستا ساکنین این شهر علی‌الخصوص مشترکین ساکن در مناطق مرتفع شهر با کمبود و افت فشار آب زیادی مواجه بودند که خوشبختانه با به مدار آمدن این چاه تا حدود زیادی مشکل کمبود آب ساکنین این شهر مرتفع خواهد شد.

حفر یک حلقه چاه و احداث یک باب ساختمان اتاقک چاه، برق‌رسانی به ساختمان اتاقک چاه و تجهیز چاه آب، احداث ۲ هزار و ۲۰۰ متر خط انتقال آب به مخزن میانی و مرتفع شهر کرند غرب و احداث ۲ باب مخزن با حجم ۴ هزار متر مکعب از جمله اقدامات انجام گرفته در این پروژه بوده که  مدیرعامل شرکت آبفا استان کرمانشاه به آن اشاره کرد.
 
داودی در پایان، گفت: برای انجام عملیات اجرایی این پروژه که از سال ۱۳۹۷ آغاز شده مبلغ ۶۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است. میزان آبدهی این چاه ۶ لیتر بر ثانیه است و تعداد ۲ هزار و ۹۷۰ خانوار را تحت پوشش قرار می‌دهد.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1471253

مهمترین اخبار ایران و جهان: