نیوز سیتی!
04 شهریور 1402 - 00:07

۳۳۹ پروژه عمرانی و خدماتی در کردستان افتتاح و کلنگ زنی می شود

سنندج-استاندار کردستان گفت: همزمان با هفته دولت ۳۳۹ پروژه عمرانی و خدماتی با اعتباری بالغ بر ۵۶ هزار میلیارد ریال در سطح استان افتتاح و کلنگ زنی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی‌کوشا جمعه شب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال در هفته دولت ۵۶ هزار میلیارد ریال پروژه افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار کردستان گفت: جذب سرمایه‌گذار خارجی جزو الزامات اقتصاد مقاومتی است و این مهم را پیگیری می‌کنم.

زارعی کوشا افزود: ایجاد سامانه نظارت بر انتصابات و اطلاعات مدیران استان کردستان در دستور کار بوده و در شورای اداری استان از این مهم بهره برداری می‌شود.

وی افزود: کمک به شفافیت در مجموعه دولت رسالت خطیر خبرنگاران است.

استاندار کردستان از افتتاح کلان پروژه پتروشیمی در آینده نزدیک در کردستان خبر داد و گفت: رویکرد دولت سیزدهم، تکمیل و اتمام پروژه‌های نیمه تمام است.

زارعی کوشا افزود: امسال در هفته دولت ۵ هزار و ۶۲۱ میلیارد تومان پروژه در استان افتتاح می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نوسازی مدارس ۲۱ پروژه، بنیاد مسکن ۸ پروژه، دانشگاه علوم پزشکی ۲۷ پروژه، شرکت آب منطقه‌ای ۶ پروژه، اداره صمت ۹ پروژه، حوزه ارتباطات ۱۳ پروژه، راهداری یک پروژه، منابع طبیعی ۵ پروژه، جهاد کشاورزی ۶۸ پروژه، شرکت برق ۳۴ پروژه، گاز ۸۳ و کمیته امداد هم یک پروژه برای افتتاح دارند.

زارعی کوشا تصریح کرد: احتمالاً تعدادی از پروژه‌ها تا یکی دو هفته بعد از هفته دولت افتتاح شود و این زمینه‌ای برای حضور وزرا و مسئولان کشوری در کردستان است.

استاندار کردستان با تاکید بر اینکه ما پروژه‌های قابل بهره‌برداری را معطل مراسم افتتاح نمی‌کنیم، ادامه داد: باید مردم از مزایای این طرح‌ها بهره‌مند شوند.

زارعی کوشا اضافه کرد: جدا از ۳۱۶ پروژه آماده افتتاح در هفته دولت، ۲۳ پروژه با اعتباری بالغ بر ۷۵۰ میلیارد تومان کلنگ زنی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در کردستان پروژه‌های نیمه تمامی داریم که بیش از دو دهه عمر دارند، افزود: تا پایان امسال در زمینه اتمام این طرح‌ها و پروژه‌ها اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: روز گذشته در اولین روز از هفته دولت به صورت همزمان ۱۳ پروژه در سنندج در بخش‌های مختلف آموزشی، عمرانی، رفاهی، خدماتی و فرهنگی افتتاح شد.

زارعی کوشا به تأثیرگذاری سفر رئیس جمهور در اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام استان گریزی زد و گفت: بخش عمده‌ای از مشکلات این بخش حل شد و در طول یک سال گذشته بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از محل مصوبات سفر به پروژه‌های استان تخصیص یافت.

طبق اظهارات زارعی کوشا، این توفیق میزبانی از زائران اربعین و دریچه‌ای که از مرز باشماق کردستان به سمت کربلای معلی باز شده است فرصت بسیار با ارزشی برای استان از لحاظ مادی و معنوی و در سطوح مختلف اقتصادی و عمرانی نیز آورده‌های خوبی برای استان به ارمغان آورده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1468297

مهمترین اخبار ایران و جهان: