نیوز سیتی!
01 شهریور 1402 - 17:58

پوتین: هدف روسیه در اوکراین، نجات مردم «دونباس» است

رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد که عملیات نظامی ویژه این کشور در اوکراین، هدفی جز نجات مردم «دونباس» ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، رئیس‌جمهور روسیه هدف این کشور از عملیات ویژه نظامی در اوکراین را اعلام کرد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز چهارشنبه در نشست سران گروه «بریکس» اعلام کرد که عملیات نظامی ویژه روسیه با این هدف آغاز شد که به جنگی که توسط شماری از کشورهای غربی و اقمار آنها در اوکراین به راه افتاده بود، پایان دهد.

رئیس جمهور روسیه در سخنرانی خود تاکید کرد که روسیه تصمیم گرفته است از مردمی حمایت کند که برای فرهنگ، سنت‌، زبان و آینده خود می‌جنگند.

پوتین افزود که اقدامات روسیه در اوکراین تنها یک دلیل دارد، پایان دادن به جنگی که غرب در اوکراین علیه مردم ساکن منطقه دونباس به راه انداخته است.

رئیس جمهور روسیه یادآور شد که برخی از کشورهای غربی آرزوی حفظ هژمونی خود در جهان را دارند، هژمونی که به بحران شدید در اوکراین منجر شده است.

پوتین افزود که در ابتدا با کمک کشورهای غربی، کودتای غیرقانونی در اوکراین صورت گرفت و سپس جنگ علیه افرادی که موافق کودتا نبودند آغاز شد.

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: این جنگ وحشیانه، ۸ سال طول کشید.

روسیه در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات ویژه نظامی» خود در اوکراین را با هدف غیرنظامی و نازی زدایی کردن این کشور آغاز کرد. این اقدام روسیه در حالی صورت گرفت که به گفته مقامات این کشور چاره دیگری پیش روی مسکو در مقابله با سیاست‌های خصمانه غرب و ائتلاف نظامی ناتو نمانده بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1464497

مهمترین اخبار ایران و جهان: