نیوز سیتی!
01 شهریور 1402 - 18:31

توسعه روابط اقتصادی ایران و الجزایر در دستور کار است

اصفهان – رئیس مجلس شورای ملی الجزایر گفت: توسعه روابط اقتصادی ایران و الجزایر در سطح روابط سیاسی ۲ کشور در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم بوغالی بعد از ظهر چهارشنبه در دیدار با استاندار اصفهان با اشاره به توسعه ارتباطات دو کشور ایران و الجزایر اظهار داشت: این ارتباطات بیشتر در حوزه اقتصادی بوده و پیشرفتی که در روابط اقتصادی ۲ کشور نمایان است خبر از گشایش‌های بیشتر در توسعه روابط میان ۲ کشور می‌دهد.

وی با بیان اینکه ایران و الجزایر در یک سنگر قرار دارند، افزود: ایران کشور قابل اعتمادی است و امیدواریم با توجه به رسد این کشور در حوزه‌های اقتصادی و به ویژه دانش بنیان‌ها همکاری‌های خوبی رقم بخورد.

رئیس مجلس شورای ملی الجزایر با اشاره به اینکه علاقمند به توسعه ارتباطات سیاسی ۲ کشور به اندازه روابط سیاسی هستیم، گفت: در این گسترش همکاری‌ها قطعاً برای اصفهان جایگاه بسیار خوبی وجود خواهد داشت، اراده دو کشور برای پیشرفت و پیشبرد روابط قطعی است.

وی با اشاره به اینکه طی روزهای اخیر شاهد پیگیری رسانه‌های بین‌المللی از این سفر هستیم که نکته قابل توجهی است، تصریح کرد: نه تنها ایران و الجزایر بلکه دنیا هم می‌تواند به این تعاملات نگاه خاصی داشته باشد، تمام دنیا به نهضتی که در ایران به وجود آمده و گشایشی که در الجزایر وجود دارد توجه خواهند کرد.

بوغالی با تاکید بر همکاری پارلمانی میان ۲ کشور، گفت: اینگونه روابط می‌تواند در آینده راهگشا باشد و به توسعه هر دو کشور کمک کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1464953

مهمترین اخبار ایران و جهان: