نیوز سیتی!
06 شهریور 1402 - 13:05

نگاه دولت سیزدهم به فناوری و اطلاعات راهبردی است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم نگاه راهبردی به حوزه فناوری و اطلاعات دارد، گفت: حل مشکلات در این مقطع زمانی نیازمند استفاده از فناوری و اطلاعات است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز در جلسه با فعالان حوزه ICT با تاکید بر اینکه در دوره جدید، وزارتخانه مسوولیت‌هایی را پذیرفته و دنبال می‌کند، اظهار کرد: پروژه فیبر نوری که اقدامی زیرساختی برای تضمین ۴۰ تا ۵۰ سال آینده در کشور در این حوزه است، چرا که آینده دنیای دیجیتال خواهد بود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کاهش جابه‌جایی مردم را طبیعت روزگار با توجه به الکترونیکی شدن امور نسبت به بک دهه پیش دانست و افزود: سرعت تحول در این حوزه خارق‌العاده است و بر خط شدن امور یک روند معمول است کاری که حدود یک دهه قبل در ذهن هم نمی‌گنجید

وی با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم نگاه راهبردی به حوزه فناوری و اطلاعات دارد، افزود: حل مشکلات در این مقطع زمانی نیازمند استفاده از فناوری و اطلاعات است.
زارع‌پور به تشکیل کارگروه اقتصاد دیجیتال با اختیارات ویژه به مانند هیات دولت اشاره و تصریح کرد: در برنانه هفتم توسعه کشور هم فصل ویژه‌ای به اقتصاد دیجیتال اختصاص داده شده است و ارزش این اقتصاد باید چند برابر شده و به ۱۵ درصد برسد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات راه‌کار  حل مشکل اینترنت را توسعه فیبر نوری عنوان و تصریح کرد: در این راستا نوسازی شبکه در لایه‌های مختلف آغاز شده و در این رابطه به مخابرات بسنده نشده و در حال حاضر هفت شرکت فعال است و با اضافه شدن مخابرات و چند شرکت دیگر تعداد شرکت‌های فعال در این حوزه به ۱۰ شرکت خواهد رسید.
وی تاکید کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده همه استان‌ها تا پایان کار دولت، به فیبر نوری مجهز می‌شوند.
زارع‌پور با بیان اینکه با افزایش سرعت اینترنت با استفاده از فیبر نوری بار ترافیک تلفن‌های همراه هم کاهش می‌یابد، ادامه داد: نوسازی شبکه امور را برای همه مردم تسهیل خواهد کرد.
پایان پیام/۷۳۰۰۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1473209

مهمترین اخبار ایران و جهان: