نیوز سیتی!
06 شهریور 1402 - 09:48

۴۳۵ فرصت شغلی در بخش صنعت و معدن استان سمنان ایجاد شد

سمنان- رئیس صنعت معدن و تجارت استان سمنان از احیای ۲۱ واحد صنعتی و معدنی راکد در یک سال اخیر در استان خبر داد و گفت: احیای این واحدها ۴۳۵ شغل را ایجاد و تثبیت کرده است.

یادگار احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه از ابتدای شهریور سال قبل تا ابتدای شهریور سال جاری ۲۱ واحد صنعتی و معدنی راکد در استان به تولید بازگشته است، تاکید کرد: مجموع سرمایه گذاری این واحدها ۸۵۸ میلیارد تومان است و این احیا برای ۴۳۵ نفر اشتغال را به وجود آورده است.

وی با بیان اینکه در این بازه زمانی ۲۵۵ واحد تولیدی در بخش صنعت و معدن توانسته‌اند از تسهیلات رونق تولید بهره مند شوند، افزود: ۳۱۰ میلیارد تومان مجموع تسهیلات اعطایی به این واحدها بوده است.

رئیس سازمان صمت استان سمنان از اعطای تسهیلات تبصره ۱۸ اشتغال و تولید به ۳۰ واحد تولیدی صنعتی و معدنی طی یک سال اخیر خبر داد و گفت: میزان تسهیلات اعطایی در این بخش ۲۸۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده است.

احمدی با بیان اینکه در یک سال اخیر ۸۷ نشست رفع موانع تولید در استان سمنان برگزار شده است، تاکید کرد: پرونده ۲۷۸ واحد مشکل دار تولیدی در این نشست‌ها مورد بررسی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ۱۸۱ پرونده واحدهای تولیدی نیز در دست اقدام است، تاکید کرد: تعداد مصوبات ستاد رونق تولید استان طی یک سال اخیر ۴۹۲ مصوبه برای واحدهای تولیدی شامل اعطای تسهیلات، بخشودگی، امهال، مسائل کارگری، تأمین اجتماعی و … بوده است.

رئیس صنعت معدن و تجارت استان سمنان و دبیر ستاد رونق تولید استان بیان کرد: در یک سال اخیر ۳۱۱ مصوبه از ۴۹۲ مصوبه ستاد رونق تولید استان سمنان در بخش‌های مختلف عملی شده و مابقی نیز در دست اقدام هستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1472497

مهمترین اخبار ایران و جهان: