نیوز سیتی!
19 شهریور 1402 - 18:17

خام فروشی محصولات کشاورزی چالش عمده کشاورزان است

فرماندار شهرستان خدابنده گفت: موضوع تجاری‌سازی محصولات کشاورزی و خام فروشی از عمده ‌چالش‌های کشاورزان این شهرستان خدابنده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جواد تاراسی، فرماندار شهرستان خدابنده در حاشیه افتتاح انبار ذخیره‌سازی محصولات کشاورزی در این شهرستان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شهرستان خدابنده استعداد بالای در تولید محصولات کشاورزی را دارد، اظهار داشت: ۹۵ درصد تولید گندم در این شهرستان به صورت دیم کشت می‌شود.

فرماندار شهرستان خدابنده با بیان اینکه یک ششم گندم آبی استان زنجان در این شهرستان تولید می‌شود، گفت: حدود ۵۰ درصد از تولید گندم استان در این شهرستان کشت و برداشت می‌شود.

وی با بیان این مطلب که اراضی گندم آبی استان ۱۸ هزار هکتار است، افزود: از این میزان ۵ هزار هکتار گندم آبی متعلق به شهرستان خدابنده است.

تاراسی با بیان اینکه ما در سه محصول استراتژیک از جمله گندم، سیب زمینی و تولید علوفه پیشرو هستیم، ادامه داد: بیش از ۵۰ درصد سیب زمینی استان  در شهرستان خدابنده تولید می‌شود.

فرماندار شهرستان خدابنده ادامه اد: این شهرستان از نظر امکانات و تجهیزات و بهره‌وری در بخش کشاورزی در استان پیشرو است‌.

وی موضوع تجاری‌سازی محصولات کشاورزی و خام فروشی را از عمده ‌چالش‌های کشاورزان خدابنده اعلام کرد و بیان داشت: در بحث صنایع تبدیلی و فرآوری قصد داریم با جذب سرمایه‌گذاران در بخش کشاورزی اقداماتی را انجام بدهیم که در این راستا در حال حاضر ۲۱۲ طرح و پروژه کشاورزی درخواست و مجوز سرمایه‌گذاری گرفته‌اند.

 گفتنی است، انبار محصولات کشاورزی با یک هزار و ۵۵۰ مترمربع مساحت و ظرفیت اسمی آن 3 هزار تن در شهرستان خدابنده به بهره‌برداری رسید.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1493453

مهمترین اخبار ایران و جهان: