نیوز سیتی!
19 شهریور 1402 - 17:49

لزوم بسیج منابع مالی کشورها جهت حفاظت از محیط زیست

مشاوره سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: طی دو روز برگزاری اجلاس بین المللی مقابله با توفان‌های گرد و غبار نمایندگان حدود ۵۰ کشور بر لزوم بسیج منابع مالی کشورها جهت حفاظت از محیط زیست تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار محیط‌زیست فارس،  علی محمد طهماسبی بیرگانی مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در دومین روز از برگزاری اجلاس بین‌المللی مقابله با توفان‌های گرد و غبار اظهار داشت: از روز گذشته تاکنون طی سخنرانی‌هایی که نمایندگان کشورهای مختلف داشته‌اند بر موضوع بسیج منابع مالی کشورها جهت حفاظت از محیط‌‍‌زیست تاکید شده است. همچنین بر ضرورت استفاده از تجربیات مشترک سخنرانی‌های زیادی صورت گرفت.

وی افزود: همه حضار در این جلسه به این مسئله اذعان دارند که هیچ دولتی به تنهایی نمی‌تواند در جهت مقابله با تغییرات اقلیمی و توفان‌های گرد و غبار و ماسه مقابله کند بنابراین همکاری‌های بین المللی قطعاً باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

طهماسبی بیرگانی گفت: در این دو روز بر حمایت صندوق‌های بین‌المللی و اقدام عمل مشترک تاکید شد. همچنین بهره‌بندی کشورها از سامانه‌های سیستم هشدار سریع و زود هنگام ضرورت دارد که البته برخی از کشورها در این زمینه بهره‌مند شده‌اند ولی برخی از کشورها هنوز نیازمند این مسئله هستند.

 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1493409

مهمترین اخبار ایران و جهان: