نیوز سیتی!
20 شهریور 1402 - 11:27

پروژه برندسازی بین المللی پسته و زعفران ایرانی به کجا رسید؟

نشست تخصصی برندسازی و تقویت محصولات دارای نشانه جغرافیایی به‌ویژه پسته و زعفران با استفاده از ظرفیت‌های بین المللی و حقوق مالکیت معنوی برگزار می‌شود.

به گزارش گروه قضائی خبرگزاری فارس به نقل از قوه قضائیه، نشست تخصصی برندسازی و تقویت محصولات دارای نشانه جغرافیایی به‌ویژه پسته و زعفران ایران با حضور معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان جهانی مالکیت معنوی (وایپو)، مسئولین عالی وزارتخانه‌های صمت و جهادکشاورزی و مدیران و کارشناسان وایپو در تهران برگزار می‌شود.

در این نشست که با همکاری مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و سازمان جهانی مالکیت معنوی و با حضور مدیر آسیا و اقیانوسیه و متخصصان بین المللی نشانه‌های جغرافیایی و برندسازی این سازمان جهانی فردا سه شنبه ۲۱ شهریورماه در تهران برگزار می‌شود، آخرین حمایت‌های حقوقی و ظرفیت‌های همکاری مشترک ایران و سازمان جهانی مالکیت معنوی در اجرای معاهدات بین المللی در خصوص ثبت و حمایت از دارایی‌های فکری، جهت دهی و حرکت کسب و کار‌های تولیدی، خدماتی و بازرگانی و پویایی، ابداع، نوآوری، طراحی و تبلیغ، برندسازی و کسب شهرت جغرافیایی از طریق اختراع، طرح صنعتی علامت تجاری و نشانه جغرافیایی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.


سیامک اسلامی سرپرست مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اعلام این خبر گفت: دو پروژه توانمندسازی و تقویت برند زعفران و پسته ایران در راستای رهنمود‌های مقام معظم رهبری در حمایت از تولید، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، توسعه پیوند‌های راهبردی و گسترش همکاری و مشارکت با کشور‌های منطقه و جهان و استفاده از ظرفیت سازی‌های سازمان‌های بین المللی به عنوان یکی از برنامه‌های مهم این مرکز در حال اجراست.


وی با بیان اینکه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان جهانی مالکیت معنوی (وایپو) علاوه بر پیگیری و اعلام مواضع رسمی کشورمان در خصوص ابعاد مختلف مالکیت فکری، دستور کار‌های مشترک و مهمی را نیز که منجر به رشد تولید و تقویت رقابت پذیری محصولات ایرانی در قلمرو داخلی و خارجی با بهره گیری از حقوق مالکیت معنوی می‌شود با قدرت پیگیری می‌کند اظهار کرد: از آنجا که ارزش دارایی‌های فکری شامل اختراعات، طرح‌های صنعتی، علائم تجاری و نشانه‌های جفرافیایی هر روز در حال افزایش می‌باشد، رقابت تنگاتنگی میان شرکت‌های فناوری، نوآوری، تولیدی و فعالان اقتصادی کشور برای ثبت این دارایی‌ها به منظور کسب حمایت حقوقی وجود دارد چرا که متوسط ارزش مادی علامت تجاری یا برند همواره در شیب صعوی قرار دارد و مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد، ثبت علامت تجاری و حمایت حقوقی به عنوان نیاز اساسی هر تولید کننده و خدمت دهنده را با الحاق به معاهدات بین المللی به انجام می‌رساند.

وی با اشاره به ثبت دو نشان رسمی شامل علامت تأییدی برای مرکز ملی فرش ایران و علامت جمعی "احسان" برای فرش دستباف تولید شده از سوی مددجویان کمیته امداد در سال گذشته گفت: در ادامه با تمرکز بر دو محصول زعفران و پسته و مجموعه محصولات متنوع وابسته به آنها، تلاش می‌شود فرصت‌های جدیدی برای اشتغال، سرمایه گذاری و تحقیق و توسعه این محصولات با حمایت‌های حقوقی مالکیت معنوی فراهم شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1494353

مهمترین اخبار ایران و جهان: