نیوز سیتی!
20 شهریور 1402 - 13:34

۱۳۵۰ روستای مازندران آبرسانی می شود

ساری- سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران گفت: برای آبرسانی هزار و ۳۵۰ روستای استان چهار هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد توکلی پیش از ظهر دوشنبه در جلسه تشریح وضعیت آب شرب مازندران و عملکرد دولت سیزدهم در این بخش با بیان اینکه در دو سال گذشته دولت آیت‌الله رئیسی ۹۱۱ کیلومتر اصلاح و توسعه شبکه آبرسانی و ۲۵۹ کیلومتر خط انتقال آب شرب اجرایی شده است، اظهار کرد: همچنین ۳۵ حلقه چاه آب شرب حفاری و ۳۴ هزار متر مکعب مخزن احداث و ۷۲ حلقه چاه با توان تولید آب ۹۶۰ لیتر بر ثانیه بهسازی و مهندسی مجدد شد.

وی ضمن قدردانی قدردانی از عملکرد شرکت آبفار مازندران با اشاره به اینکه آبرسانی به ۲۰۰ روستا در قالب ۱۹ طرح، با اعتبار ۳۳۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات فاز اول محرومیت زدایی در قالب قرارداد با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در حال اجرا است، افزود: تأمین ۲۰۰ کیلومتر لوله جهت آبرسانی برای ۱۰۰ روستا با استفاده از ظرفیت بنیاد حاج اکبر ابراهیمی خیر آبرسانی کشور و با مشارکت بسیج مهندسین سپاه کربلا و دهیاری‌ها و شوراها جهت اجرایی محقق شد.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران استفاده از ظرفیت بنیاد برکت جهت آبرسانی به ۶۷ روستا در قالب ۵ طرح با اعتبار ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیارد تومان را از دیگر اقدامات دولت در این بخش دانست و یادآورشد: فاز دوم محرومیت زدایی با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) برای ۲۰۰ روستا با مبلغ تقریبی هزار و ۵۰ میلیارد تومان عقد قرارداد شد.

توکلی با بیان اینکه با توجه به بالا بودن تعداد روستاهای دارای تنش آبی و فاقد تأسیسات آبرسانی در استان و پیگیری به عمل آمده تفاهم نامه همکاری بین استانداری مازندران و مسئوول محرومیت زدایی سپاه کشور به نسبت ۳۰ درصد سهم استانداری و ۷۰ درصد سهم محرومیت زدایی قرارداد منعقد شد، تصریح کرد: این قرارداد جهت آبرسانی به هزار و ۳۵۰ روستا به مبلغ ۴ هزار میلیارد تومان منعقد شدده است.

وی از پیگیری جهت بهره مندی از ظرفیت ستاد اجرایی فرمان امام برای ۱۵۰ روستای غیر برخوردار و دارای تنش آبی با برآورد اعتباری به میزان ۴۰ میلیارد تومان در قالب قرارگاه خبر داد و خاطرنشان کرد: پیگیری تأمین حدود ۴۰۰ کیلومتر لوله جهت آبرسانی به ۱۲۷ روستا با استفاده از ظرفیت بنیاد حاج اکبر ابراهیمی خیر آبرسانی کشور با مشارکت بسیج مهندسین سپاه کربلا و دهیاری‌ها و شوراها جهت اجرا انجام و تحقق یافت.

سرپرست معاونت عمرانی استاندارز مازندران گفت: پیگیری و ابلاغ بیش از ۲۳ میلیارد تومان از اعتبارات فروش نفت برای تکمیل طرح‌های آبرسانی استان نیز انجام پذیرفت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1494497

مهمترین اخبار ایران و جهان: