نیوز سیتی!
02 شهریور 1402 - 20:29

مداخله دولت در امر ساخت مسکن اقدامی شجاعانه است

زنجان-وزیر راه و شهرسازی مداخله دولت در ساخت مسکن را اقدامی شجاعانه قلمداد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد بذرپاش عصر پنج شنبه در جلسه پرسش و پاسخ نمایندگان گروه‌های مردمی که به میزبانی استانداری زنجان برگزار شد، با تاکید بر اینکه یکی از اقدامات شجاعانه دولت، مداخله در امر ساخت مسکن بوده است، گفت: بدون شک با قانون مصوب، از این به بعد شاهد کنترل بازار و به دنبال آن رفع بسیاری از مشکلات در این زمینه خواهیم بود؛ چرا که قرار است تولید مسکن در کشور افزایش یابد.

وی با یادآوری اینکه پیش از این، شاهد یک نوع رهاشدگی در حوزه تولید مسکن بودیم که با تصویب قانون در این حوزه و با مداخله دولت در زمینه ساخت مسکن، این دغدغه مرتفع شده است، ادامه داد: یکی از دغدغه‌های حوزه مسکن، مشکلاتی بود که در خصوص قیمت‌گذاری آن وجود داشت؛ این در حالی است که دولت فعلی در گام اول موضوع مالیات بر خانه‌های خالی را به عنوان یک محرک عملیاتی کرد.

وزیر راه و شهرسازی از تامین زمینه به عنوان یکی از دغدغه‌های همیشگی حوزه مسکن یاد کرد و افزود: زنجان یکی از استان‌هایی است که توانسته است در این زمینه بر مشکلات مذکور فائق آمده و در خصوص تامین زمین در روستاهای اطراف نیز گام‌های بلندی بردارد.

بذرپاش افزود: شهر زنجان مشکل تامین زمین ندارد و در واقع این مشکل در این شهر حل شده است و مصوبه تامین زمین در روستاهای اطراف می‌تواند مشکل تامین زمین را حل کند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در زنجان زمین‌هایی را سراغ داریم که حدود یک دهه تعیین کاربری نشده و بلاتکلیف مانده است، اظهار کرد: این زمین‌هاباوجود اینکه در پهنای شهری قرار دارد اما تعیین تکلیف نشده است، از این رو یکی از اقدامات جدی دولت در این زمینه، تغییر کاربری این زمین‌ها خواهد بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1466753

مهمترین اخبار ایران و جهان: