نیوز سیتی!
02 شهریور 1402 - 11:24

بیش از یک هزار پروژه هفته دولت در همدان به بهره‌برداری خواهد رسید

همدان-استاندار همدان گفت‌: در هفته دولت بیش‌از ۱ هزار پروژه با اعتبار ۱۶ هزار و ۵۵۵ میلیارد تومان مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا قاسمی‌فرزاد شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران به مناسبت هفته دولت، اظهار کرد: در هفته دولت بیش‌از ۱ هزار پروژه با اعتبار ۱۶ هزار و ۵۵۵ میلیارد تومان مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی افزود: پروژه‌های در دست افتتاح در شهرستان‌های استان عبارتند از، همدان ۱۴۶ پروژه، شهر ملایر ۲۵۴ پروژه، تویسرکان ۶۵ پروژه، اسدآباد ۸۷ پروژه، بهار ۷۳ پروژه، کبودرآهنگ ۱۰۴ پروژه، رزن ۱۱۳ پروژه، درگزین ۵۸ پروژه و یک پروژه در سطح استان که جمعاً ۱ هزار و ۴ پروژه در هفته دولت افتتاح می‌شود.

استاندار همدان با بیان اینکه پروژه‌های کلنگ‌زنی ۱۷۵ مورد است که با اعتبار ۳۹ هزار و ۹۷۰ میلیارد تومان در دستور کار است، گفت: در شهرهای همدان ۲۸ مورد، ملایر ۲۹ مورد، نهاوند ۳ مورد، تویسرکان ۷ مورد، اسدآباد ۱۵ مورد، بهار ۳۱ مورد، رزن ۱۸ مورد، فامنین ۱۳ مورد و درگزین ۱۱ مورد با اعتبار ۳۹ هزار و ۹۷۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

بیش از یک هزار پروژه هفته دولت در همدان به بهره‌برداری خواهد رسید

قاسمی‌فرزاد خاطرنشان کرد: مجموع پروژه‌های افتتاح و کلنگ‌زنی در هفته دولت یک‌هزار و ۱۷۹ مورد با اعتبار ۵۶ هزار و ۵۳۰ میلیارد خواهد بود.

وی با اشاره به افزایش چشمگیر اقدامات دولت بیان کرد: در هفته دولت و دهه‌فجر سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ مجموعاً ۲ هزار و ۵۱۰ پروژه با اعتبار ۱۱ هزار ۶۱۰ میلیارد تومان انجام شد.

استاندار همدان عنوان کرد: در مقایسه با هفته دولت سال ۱۴۰۲ به ۵۶ هزار و ۵۳۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی با اشاره به پروژه انتقال آب گفت: پروژه انتقال آب از سد تالوار پس از قریب ۱۷ سال تا سال ۱۴۰۰ فقط ۳۲ درصد انجام شده بود اما اکنون با تخصیص بیش از ۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اقدامات تکمیلی در حال اجراست.

بیش از یک هزار پروژه هفته دولت در همدان به بهره‌برداری خواهد رسید

قاسمی‌فرزاد خاطرنشان کرد: ذخیره‌ی آب سد اکباتان در سال گذشته کمتر از ۱ میلیون متر مکعب بود اما این میزان اکنون به ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب رسیده که به عنوان ذخیره استراتژیک و با مصرف حداقلی در حال استفاده است.

وی با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن بیان کرد: الحاق زمین در ۲۸ شهر در طرح نهضت ملی مسکن صورت گرفته و در بعضی شهرها واگذاری به متقاضیان انجام می‌شود.

استاندار همدان افزود: امسال کلنگ‌زنی پروژه ۱۱ هزار واحد مسکونی کوی پرواز انجام شد و اکنون در ۳ هزار و ۵۰۰ واحد آن اقدامات و پیشرفت خوبی صورت گرفته است.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به مصوبات سفر ریاست جمهوری گفت: مصوبات سفر رئیس جمهور محترم بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان بوده که در زمینه‌های تکمیل بیمارستان اکباتان، تکمیل مرکز جامع سرطان، چهار خطه‌کردن راه آهن همدان ملایر و چهار بانده‌کردن محور همدان - گل‌تپه - علیصدر، کنارگذر سیدجمال‌الدین اسدآبادی و تکمیل ایستگاه راه‌آهن همدان را شامل می‌شود.

وی عنوان کرد: تأمین آب شرب در ۱۶۰ روستا تا پایان سال و ۲۰۰ روستای دیگر تا ۳ سال آینده طبق تفاهم‌نامه با قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن‌مجتبی (ع) انجام می‌گردد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1465753

مهمترین اخبار ایران و جهان: