نیوز سیتی!
13 شهریور 1402 - 18:04

سفر دوم رئیس‌جمهور به لرستان در پاییز/ از مصوبات سفر اول چه خبر؟

خرم‌آباد - معاون عمرانی استانداری لرستان با بیان اینکه پیش‌بینی این است که سفر دوم رئیس‌جمهور به لرستان در پاییز صورت گیرد، جزئیات برخی از مصوبات سفر اول را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمدرضا دالوند امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به شناسایی مصوبات و پروژه‌های سفر دوم رئیس‌جمهور به لرستان، اظهار داشت: این مصوبات و پروژه‌ها به تفکیک هر شهرستان شناسایی شده‌اند.

پیشرفت ۶۵ درصدی مصوبات و پروژه‌های دور اول سفر

وی با بیان اینکه این پروژه‌ها به‌عنوان طرح‌های پیشنهادی دور دوم سفر رئیس‌جمهور ارائه خواهند شد، عنوان کرد: عمده این پروژه‌ها، مربوط به طرح‌های زیرساختی مانند راه‌ها، سدها و… هستند.

معاون عمرانی استانداری لرستان، افزود: همچنین برخی از پروژه‌ها در دور اول سفر رئیس‌جمهور مورد تصویب قرار گرفته بودند که اعتباری که برای آنها در نظر گرفته شده بود ظرفیت این را نداشت که پروژه‌ها را تکمیل کنند، در این راستا اینها را هم مجدد در فهرست پروژه‌های دور دوم سفر قرار داده‌ایم.

دالوند با بیان اینکه در حال حاضر پروژه‌ها و مصوبات سفر اول رئیس‌جمهور به لرستان بالای ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، افزود: لرستان، جز استان‌های پیشرو در این زمینه است، خیلی از پروژه‌ها قابلیت و ظرفیت این را دارند که در دور دوم سفر رئیس‌جمهور به بهره‌برداری برسند، البته ما یک سر «ابرپروژه» داریم که پیشرفت فیزیکی آنها کار خیلی سختی است، به طور مثال پروژه راه‌آهن شاید باتوجه‌به اعتبار کلانی که نیاز دارد، بین چهارتا پنج درصد بیشتر نتواند پروژه را پیش ببرد.

سفر دوم رئیس‌جمهور به لرستان در پاییز

وی با بیان اینکه احتمالاً بتوانیم قسمت اعظمی از چهارخطه خرم‌آباد - کوهدشت، سد «کمندان»، ورزشگاه ۱۵ هزارنفری خرم‌آباد و… را در سفر دوم، با حضور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری برسانیم، افزود: اعتبار پیش‌بینی‌شده برای پروژه‌های سفر اول بالای شش هزار میلیارد تومان بوده که بالای چهارهزار میلیارد آن اختصاص پیدا کرده است.

معاون عمرانی استانداری لرستان همچنین دررابطه‌با زمان سفر دوم رئیس‌جمهور به لرستان، گفت: هنوز زمان این سفر مشخص نشده، پیش‌بینی این است که در پاییز ۱۴۰۲ این امر صورت گیرد.

دالوند در ادامه با اشاره به پروژه راه‌آهن لرستان، بیان داشت: اعتبار این پروژه مرحله‌به‌مرحله اختصاص پیدا می‌کند.

پروژه راه‌آهن فعال است

وی، بیان داشت: پروژه راه‌آهن یکی از فعال‌ترین پروژه‌ها است، در حال حاضر ۱۴ کارگاه را در این پروژه به‌صورت فعال داریم، از روند اجرایی کار کاملاً راضی هستیم.

معاون عمرانی استانداری لرستان در ادامه با اشاره به قطعه دوم آزادراه خرم‌آباد - اراک، عنوان کرد: ۱۳ کیلومتر از این پروژه در حوزه استان لرستان است، مذاکراتی با استان مرکزی داشته‌ایم، لرستان این آمادگی را دارد که مجدد فعالیت در این پروژه را شروع کند، اما چون قسمت اعظمی از این پروژه در حوزه استحفاظی استان مرکزی است، آنها باید بیشتر پای‌کار باشند، در حال رایزنی هستیم که دراین‌رابطه به توافق قطعی برسیم.

دالوند همچنین به پروژه بیمارستان «نیایش» خرم‌آباد اشاره کرد و گفت: این پروژه نیز فعال است، فعالیت آن نسبت به گذشته خیلی بهتر شده و روند خوبی طی می‌کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1485197

مهمترین اخبار ایران و جهان: