نیوز سیتی!
08 شهریور 1402 - 21:51

موکب «شین» موثر در اشاعه فرهنگ ایلام

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: برپایی موکب شین با استفاده از ابزار هنر، در جهت معرفت افزایی زائران گام های مؤثری برداشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، علی هوشمند مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، در جمع خبرنگاران در قرارگاه رسانه ای اربعین گفت: هنرمندان ایلام و ایران (شین) مدت دو سال است که فعالیت خود را آغاز کرده و در کنار موکب‌های عظیمی که خدمات و خوراک جسم زائر را فرآهم می‌کنند با برپایی این موکب (شین) با استفاده از ابزار هنر درجهت معرفت افزایی زائران گام های مؤثری برداشته است.

وی افزود: هنرمندانی که متعهدانه و با عشق به امام حسین (ع) و اهل بیت در موکب شین مشغول به فعالیت هستند، در حوزه هنرهای تجسمی، نمایشی و خصوصاً با استفاده از هنر نمایش تعزیه، نمایشگاه‌ها و همچنین استفاده از شعرآئینی، موسیقی، نواهای حزن انگیز و برگزاری آواهای محلی چمر به زوار خدمات ارائه می‌دهند.

مدیرکل ارشاد اسلامی با اشاره به نقش رسانه‌ها در ارتقاء مسیر فرهنگی گفت: در تلاشیم با اجرای سرود، تعزیه و نمایش و آیین‌واره های نمایشی هر سال بهتر از سال قبل مسیر ارتباط فرهنگی را با استفاده از ابزار سترگ رسانه ارتقاء دهیم.

هوشمند اضافه کرد: موکب شین رسماً از ۴ شهریورماه سال جاری فعالیت خود را آغاز کرده و افتتاحیه آن با استقبال خوب مسئولین محلی و امام جمعه ایلام روبرو شده است و روزانه پذیرای ۲۵ تا ۳۵ نفر از هنرمندان است.

پایان پیام /

منبع: فارس
شناسه خبر: 1477909

مهمترین اخبار ایران و جهان: