نیوز سیتی!
09 شهریور 1402 - 15:41

بازدید از موزه‌های خراسان شمالی ۸۰۰ درصد رشد داشت

بجنورد- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی از رشد بیش از ۸۰۰ درصدی بازدیدها از موزه‌های استان در دولت سیزدهم به نسبت دولت گذشته خبر داد.

علی مستوفیان در گفتگو با خبرنگار مهر به تشریح اقدامات اداره کل حفاظت میراث فرهنگی خراسان شمالی در دولت سیزدهم پرداخت و اظهار داشت: طی این بازه زمانی ۳۰ اثر تاریخی مرمت شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی ثبت ۶ اثر تاریخی ناملموس در فهرست میراث معنوی، ۴ اثر طبیعی و ۴ اثر تاریخی نامنقول را دیگر دستاورد این دولت دانست و گفت: ایجاد زنجیره ارزش تولید نخ ابریشمی گوسفندی برای نخستین بار با هدف جلوگیری از اتلاف پشک‌های دورریز گوسفند و ارائه با قیمت کمتر آن به تولید کنندگان صنایع دستی از جمله اقدامات مهم بوده است.

وی از موافقت اصولی با ۴۶ پروژه حوزه گردشگری در استان خبر داد و افزود: این پروژه‌ها حدود ۲ هزار نفر را در خود جای خواهند داد.

مستوفیان بیان داشت: تعداد بوم‌گردی ها ۱۱ درصد، هتل‌ها ۲۸ درصد، پرداخت تسهیلات ۴ هزار و ۵۰۰ درصد و بازدید از موزه‌های استان بیش از ۸۰۰ درصد به نسبت سال پایانی دولت گذشته رشد داشته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1478909

مهمترین اخبار ایران و جهان: