نیوز سیتی!
05 مهر 1402 - 20:52

آخرین جزئیات از بیمارستان هسته‌ای بوشهر

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به تجهیز بیمارستان اورژانس هسته‌ای گفت: این بیمارستان از محل مسئولیت‌های اجتماعی سازمان انرژی اتمی بوده که به دلیل نبود تجهیزات، امکان استفاده وجود نداشت اما با برگزاری جلسات کارشناسی به زودی تجهیز و بسیاری از بخش‌ها به این بیمارستان منتقل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس استان بوشهر حسن ملکی‌زاده رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ظهر امروز در نشست با خبرنگاران با اشاره به اینکه خدمات سلامت، خدماتی نیستند که قابل توقف باشند و مطالبه‌گری رسانه‌ها به ارتقاء کار ما کمک می‌کند اظهار داشت: با توجه به اهمیت زیرساخت‌های بهداشتی درمانی، فعالیت پروژه‌های عمرانی از بهمن ماه سال ۱۴۰۰ آغاز شده و تاکنون ۵۵ پروژه به بهره‌برداری رسیده است. 

وی افزود: یکی از کارهای شاخص و اساسی که در سفر ریاست جمهوری اتفاق افتاد، سهم بی‌سابقه حوزه سلامت با مصوبه یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی بوده و در این راستا بیمارستان ۱۸۰ تخت‌خوابی جایگزین فاطمه‌الزهرا با ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی و اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان مصوبه جدید و ۳۰۰ میلیارد تومان مصوبه قدیم در حال احداث است.

ملکی‌‌زاده ادامه داد: تکمیل بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان که مدت‌ها در فاز اسکلت باقی مانده بود با اعتبار ۲۶۰ میلیارد تومان در حال انجام است؛ دانشکده دندانپزشکی با ۱۹ هزار مترمربع مساحت از سال ۹۰ متوقف شده بود که فاز اول آن با مساحت ۲ هزار مترمربع به بهره‌برداری رسیده و ۱۷ هزارمترمربع از آن با مصوبه جدید ۸۰ میلیارد تومان و مصوبه قدیم ۹۰ میلیارد تومان در حال تکمیل است.  

این مقام مسؤول با بیان اینکه تجهیز بیمارستان اورژانس هسته‌ای از دیگر مصوبات سفر ریاست جمهوری بوده خاطرنشان کرد: این بیمارستان از محل مسئولیت‌های اجتماعی سازمان انرژی اتمی بوده که به دلیل نبود تجهیزات، امکان استفاده وجود نداشت اما با برگزاری جلسات کارشناسی به زودی تجهیز و بسیاری از بخش‌ها به این بیمارستان منتقل خواهد شد.

ملکی‌زاده عنوان کرد: با پیگیری‌های انجام شده، مصوبه بیمارستان ۲۰۰ تخت‌خوابی برای جنوب استان (شهرستان کنگان) با اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومان اخذ شده و در فرایند طراحی نقشه قرار دارد؛ همچنین قرار است در این بیمارستان به دلیل دوری از بیمارستان سوختگی گناوه، بخش سوختگی پیش‌بینی شود. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه هم اکنون یک هزار و ۵۸۱ تخت فعال در استان وجود دارد بیان کرد: میانگین تخت نسبت به جمعیت در استان ۱/۳ و در کشور ۱/۷ است که با اضافه شدن ۶۱۰ تخت و افزایش ۳۸ درصدی به میانگین ۱/۸ در استان خواهیم رسید. 

ملکی‌زاده از اضافه شدن ۱۰ تخت اعصاب و روان به بیمارستان زینبیه خورموج خبر داد و گفت: بیمارستان تک تخصصی اعصاب و روان با ۵۰ تخت که بخش کودکان هم در آن پیش‌بینی شده در حال احداث است و تا سال ۱۴۰۳ به اتمام می‌رسد. 

وی با اشاره به بیمارستان قلب بنت‌الهدی بوشهر با بالاترین ضریب اشغال تخت اظهار کرد: با توجه به نیاز ضروری و مراجعه هم استانی‌ها به استان‌های همجوار در حوزه قلب و آنژیوگرافی، با پیگیری‌های صورت گرفته قرار است بیمارستان ۲۰۰ تخت‌خوابی قلب از محل تهاتر و فروش برخی املاک برای تأمین هزینه اولیه آن، احداث شود. 

ملکی‌زاده از دریافت ۳۴۵ مصوبه استخدام از دولت خبر داد و گفت: تاکنون برای ۸۵ نفر آزمون برگزار شده که ۷۹ نفر در حوزه پرستاری هستند؛ در آزمون جدید که در ۲۸ مهرماه برگزار می‌شود مجوز استخدام ۲۶۱ نیروی جدید صادر شده که از این میان ۴۴ نفر بهورز و ۴۵ نفر نیروی پایگاه‌های اورژانس جذب می‌شوند. 

وی با اشاره به طرح «مدارس عاری از پوسیدگی» گفت: برای ۴۴۷ دانش‌آموز در ۱۱ مدرسه در ۶ شهرستان مراقبت‌های دندانی درنظر گرفته شده که تاکنون ۲۴۰ دانش‌آموز مراقبت خود را دریافت کرده‌اند. 
رییس دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه استان بوشهر از طرف وزیر بهداشت به عنوان قطب درمان سرطان معرفی شده تصریح کرد: در خصوص مراکز ناباروری، تاکنون دو مرکز در سطح ۲ در برازجان و بوشهر راه افتاده و یک مرکز خصوصی سطح ۳ وجود دارد. 
وی در خصوص طرح بیمارستان محلی اظهار کرد: در این بیمارستان خدمات بین مراکز جامع سلامت و بیمارستان ارائه می‌شود و هم اکنون به «مراکز منتخب جامع سلامت» تغییر نام یافته، در گذشته به دلیل کمبود پزشک متخصص خدمات‌دهی نداشته اما درحال حاضر با تأمین نیرو، خدماتی را فراتر از مراکز جامع سلامت ارائه خواهد داد. 
ملکی‌زاده در خصوص جزیره خارگ گفت: ۶۰ درصد از اورژانس هوایی در جزیره خارگ انجام می‌شود و تاکنون هیچ مشکلی در زمینه انتقال بیماران وجود نداشته است؛ همچنین تجهیز مرکز جامع سلامت تنگک انجام شده و حتی امکان استقرار داروخانه نیز وجود دارد.
این مقام مسؤول با اشاره به کمبود شیرخشک در داروخانه‌ها گفت: این کمبود کاذب بوده و در حال حاضر ۱۰۰ هزار قوطی شیرخشک در حال توزیع در داروخانه‌های سطح شهر است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1518197

مهمترین اخبار ایران و جهان: