نیوز سیتی!
21 شهریور 1402 - 23:31

کمک‌های آمریکا به اوکراین از 110 میلیارد دلار فراتر رفت

بر اساس گزارش رسانه‌های آمریکایی، حجم کمک‌های این کشور به اوکراین به حدود 111 میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که کاخ سفید اذعان کرده که واشنگتن تا کنون بیش از ۱۱۱ میلیارد دلار در جنگ اوکراین هزینه کرده است.

رسانه‌های آمریکایی روز سه‌شنبه یک نسخه از پاسخ «شالاندا یانگ» رئیس اداره بودجه کاخ سفید به مجموعه‌ای از اعضای مجلس سنای آمریکا را منتشر کرد که طی آن از یانگ خواسته شده بود که مجموع هزینه‌هایی که واشنگتن تا کنون در اوکراین انجام داده، مشخص شود.

در جدول ارسال شده برای سناتورها که شبکه فاکس نیوز نیز آن را منتشر کرده، آمریکا ۱۱۰.۹۷ میلیارد دلار کمک‌های نظامی، اقتصادی و بشردوستانه برای اوکراین در نظر گرفته که تا کنون ۱۰۱.۲ میلیارد دلار آن هزینه شده است.

ماه گذشته بود که کاخ سفید از کنگره درخواست بودجه ۲۴ میلیارد دلاری برای اوکراین کرد که ۱۳ میلیارد دلار آن برای نیازهای نظامی اوکراین در نظر گرفته شده است. 

ارتش روسیه همچنین اعلام کرد که از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه در منطقه دونباس (۲۴ فوریه ۲۰۲۲) تاکنون ۴۶۷ فروند هواپیمای جنگی، ۲۴۸ بالگرد رزمی، ۶ هزار ۶۶۹ فروند پهپاد، ۴۳۷ سامانه پدافند موشکی، ۱۱ هزار ۷۹۳ دستگاه تانک و خودروهای زرهی، ۱ هزار و ۱۵۰ دستگاه موشک‌انداز چندگانه، ۶ هزار ۳۴۶ قبضه توپخانه و خمپاره‌انداز، و همچنین ۱۲ هزار ۹۲۷ دستگاه خودروی نظامی نیروهای مسلح رژیم کی‌یف منهدم شده‌اند.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1497297

مهمترین اخبار ایران و جهان: