نیوز سیتی!
20 خرداد 1402 - 22:20

دیدار استاندار چهارمحال و بختیاری با سفرای ایران در 15 کشور آسیایی و اروپایی

استاندار چهارمحال و بختیاری در راستای تقویت دیپلماسی عمومی دولت سیزدهم با سفرای ایران در کشورهای قاره‌ آسیا و اروپا دیدار و گفت‌و‌گو کرد و با تشریح مزیت‌های اقتصادی و فرهنگی استان خواستار حضور فعال هیات‌های اقتصادی و تجاری این کشورها برای سرمایه‌گذاری در چهارمحال و بختیاری شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری، استاندار چهارمحال و بختیاری در راستای تقویت دیپلماسی عمومی دولت سیزدهم به تازگی با سفرای ایران در کشورهای قاره‌ آسیا و اروپا دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

غلامعلی حیدری در این دیدار که با سفرای کشورهایی از جمله آلمان، انگلیس، قطر، عمان، هند، فیلیپین، کویت، روسیه، قزاقستان، ازبکستان، ترکیه، هند و عمان و برخی سرکنسولگری‌های ایران در کشورهای مختلف برگزار شد با تشریح مزیت‌های اقتصادی و فرهنگی استان خواستار حضور فعال هیات‌های اقتصادی و تجاری این کشورها برای سرمایه‌گذاری در چهارمحال و بختیاری شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری در گفت‌و‌گو با این سفرا ابراز امیدواری کرد که بتوان در سال جاری میزان صادرات استان به این کشورها را افزایش داد.

حیدری همچنین اعلام آمادگی کرد تا زمینه مناسبی برای تقویت مراودات تجاری و اقتصادی بین استان و این کشورها فراهم شود و در این میان علاوه‌ بر تقویت دیپلماسی فرهنگی، بسترهای رشد و توسعه استان بیش از پیش فراهم شود.

گفتنی است پیش از این دیدار که به صورت خصوصی برگزار شد، استاندار چهارمحال و بختیاری در همایش عمومی دیدار وزیران کشور و امور خارجه کشور با سفرای کشورهای خارجی نیز حضور داشت.

همچنین ساز و کاری جدید برای استمرار ارتباط مدیریت ارشد استان با این ۱۵ سفیر طراحی شد تا در آینده در خصوص ارائه ظرفیت‌های طرفین تبادل بیشتری انجام شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1276109

مهمترین اخبار ایران و جهان: