نیوز سیتی!
30 اردیبهشت 1402 - 12:41

شهروندان برای تکمیل پرونده پزشک خانواده اقدام کنند

اردبیل- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: مردم استان اردبیل به منظور تکمیل پرونده پزشک خانواده و انجام معاینات مختلف به مراکز جامع خدمات سلامت در سطح استان مراجعه کنند.

محمد جعفرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه پزشک خانواده فرصتی برای خدمت رسانی بیشتر در حوزه سلامت است، اظهار کرد: در اجرای بند (ث) ماده ۷۴ قانون برنامه هشتم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور و همچنین مطابق بند (الف) ماده ۱۷ قانون برنامه بودجه ماده ۳۷ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و تصمیم دولت دوازدهم مبنی بر ارتقای خدمات سلامت روستاییان و لزوم ارائه خدمات بیمه پایه سلامت به تمامی جمعیت روستایی، عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر کشور مقرر شد تا با استقرار تیم سلامت و محوریت نظام ارجاع مبتنی بر پزشکی خانواده در سطح اول و تعیین مسیر ارجاع به منظور پذیرش بیماران در سطوح دو و سه دسترسی و برخورداری مردم از خدمات سلامت ارتقا یابد.

وی خاطرنشان کرد: در برنامه پزشک خانواده پزشک به همراه سایر اعضای دیگر تیم سلامت، مسئولیت مدیریت سلامت افراد و خانوارهای تحت پوشش خود را برعهده دارد و خدمات سلامت در برنامه پزشک خانواده به جمعیت تحت پوشش به شکل فعال ارائه می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت استان اردبیل ادامه داد: از سال ۱۳۸۴ همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل برنامه پزشکی خانواده و بیمه روستایی، در کل روستاها، جمعیت عشایری و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر شروع و با استقرار اعضای تیم سلامت مراکز خدمات جامع سلامت، خدمات مورد تعهد سطح یک را به مردم ارائه و برای کلیه جمعیت پرونده سلامت تشکیل داده می‌شود.

جعفرزاده با تبریک روز جهانی پزشک خانواده گفت: این روز فرصتی است تا از نقش ارزشمند پزشکان و سایر اعضای دیگر تیم سلامت خانواده در نظام شبکه تقدیر کنیم.

وی از آحاد مردم استان اردبیل خواست؛ در راستای تکمیل پرونده پزشکی خانواده و انجام معاینات مختلف به مراکز جامع خدمات سلامت در سطح استان مراجعه کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1224553

مهمترین اخبار ایران و جهان: