نیوز سیتی!
22 اردیبهشت 1402 - 13:50

قدردانی ائمه جمعه کرمان از اقدامات بسیج سازندگی

ائمه جمعه کرمان امروز در خطبه‌های نماز جمعه هفته بسیج سازندگی را تبریک گفته و از اقدامات این نهاد ارزشی در راستای محرومیت‌زدایی قدردانی کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام حبیب رضازاده امروز در خطبه‌های نماز جمعه ریگان با تاکید بر حمایت مسوولان از کشاورزان اظهار کرد: انتظار داریم در زمینه سوخت ادوات کشاورزی، برق مورد نیاز پمپ آب و آب چاه‌ها تمهیداتی اندیشیده شود که کشاورزان بتوانند محصول خرما را بدون مشکل تولید و برداشت کنند.

تاکید امام جمعه ریگان بر حمایت از کشاورزان

رضازاده با اشاره بی‌حجابی بعضی از افراد در جامعه بیان داشت: بی‌حجابی و کشف حجاب دستور شیطان بزرگ است که افراد باید آگاه باشند که در دام شیطان گرفتار نشوند. 

امام جمعه ریگان عنوان کرد: بیان ایثار و رشادت‌های شهدا و مدافعان حرم به‌ویژه سردار دلها در قالب شعر و داستان و هنر اصیل ایرانی می‌تواند جامعه جهانی را به حقیقت این شهید عزیز و همرزمانش بیشتر آشنا کند. 

رضازاده با بیان اینکه قانون سنگین کاپیتولاسیون سلطه آمریکا بر کشور ایران بود، تصریح کرد: از معدود کشورهایی که زیر سلطه آمریکایی‌ها نرفته است، ایران است.

امام جمعه ریگان تصریح کرد: با وجود سربازان و جان برکفان انقلاب اسلامی خواب برگشت آمریکا به کشور عزیزمان تعبیر نخواهد شد.

مدیران با کار جهادی نسبت به افزایش تولید اقدام کنند

حجت‌الاسلام مرتضی جعفری امام جمعه کوهبنان نیز با تسلیت شهادت امام صادق(ع) ادامه داد: حضرت در ۲۵ شوال سال ۱۴۸ هجری به شهادت رسید و مدت امامت آن حضرت ۳۴ سال و در هنگام شهادت عمر شریف‌شان ۶۵ سال بود.

وی با گرامیداشت روز روابط عمومی و ارتباطات، گفت: مهارت فنی، دانش و مهارت تخصصی، سوابق تجربی موفق، اخلاق و منش متناسب با حرفه روابط عمومی، احساس تعهد نسبت به سازمان و جامعه از ویژگی‌های لازم برای روابط عمومی‌های موفق است.

جعفری با گرامیداشت هفته بسیج سازندگی یادآور شد: بسیج سازندگی نهادی‌ست که اقدامات و خدمات ارزشمندی طی سالیان گذشته داشته و گره‌های زیادی از کار محرومان باز کرده است.

وی تاکیدکرد: همه مدیران برای پیشبرد اهداف نظام باید با کار جهادی همراه با داشتن روحیه انقلابی و امیدواری به آینده در سال مهار تورم و افزایش تولید خدمات ارزشمندی به شهرستان و جامعه اسلامی داشته باشند.

در برابر تهاجم فرهنگی دشمن نباید منفعل باشیم

حجت‌الاسلام حمید بامری امام جمعه عنبرآباد نیز اظهار داشت: خانواده تا زمانی که مستحکم و قوی است، می‌تواند به اعضای خود احساس خوشبختی دهد و همه را به سوی موفقیت، هدایت و جهت‌دهی کند اما متاسفانه این نهاد اجتماعی 

برخی اوقات دچار ضعف و اختلال می‌شود.

وی با بیان اینکه از اسباب و عوامل قبح‌زدایی طلاق کاهش معنویت است، عنوان کرد: معنویت یکی از مولفه‌های مهم خانواده است و بر اساس آموزه‌های دینی، خانه باید محل تربیت و علم آموزی و کانون نماز، قرآن و حکمت آموزی باشد به‌خاطر همین است که دین برای خواندن نماز در خانه تاکید دارد، لذا در خانواده بدون حاکمیت معنویت، حرمت الهی شکسته می‌شود و ارکان خانواده را متزلزل می‌کنند. 

وی افزود: در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن یک ماموریت بزرگ بر عهده نیروی جوان، مومن و انقلابی است؛ اول کار، دوم ابتکار که باید کارها ابتکاری باشد و خسارت‌بارترین کار، منفعل شدن و پذیرفتن تهاجم فرهنگی دشمن است.

خطیب جمعه عنبرآباد با اشاره به خروج دو سال پیش آمریکا از برجام گفت: خروج آمریکا از برجام تصمیم فردی و شخصی ترامپ نبود بلکه بخش عمده حاکمیت سیاسی ایالات متحده مخالف برجام بود و خروج آمریکا از برجام نتوانست مانع پیشرفت برنامه‌های هسته‌ای ایران شود و در عین حال موقعیت نظامی دفاعی و منطقه‌ای ایران هم تقویت شد.

وی یادآور شد: برگزاری یادواره‌های شهدا مخصوصاً یادواره شهدای گمنام شهرستان با آن شکوه و عظمت، برگزاری سلسله مباحث اعتلای خانواده در مدارس، مساجد و اجتماعات قطعاً اثرگذار است و باید بیشتر شود.

پایان پیام/۳۷۶۳/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1206209

مهمترین اخبار ایران و جهان: